Betyg idag: 1 127 Besökare idag: 4 443

Originaltitel: The Fall
Regissör:Tarsem Singh
Utgivningsår:2006

Om The Fall:

En ung flicka hamnar på sjukhus efter en olycka. Där träffar hon på en man som börjar berätta en saga - om fem män som alla svurit att hämnas en ondskefull härskare. En saga som tar många olika vändningar efter infall från berättaren - och åhöraren. Inspelad i 28 olika länder.
Se filmen på CDON

Regissör: Victor Fleming
År: 1939
Genre: Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Trollkarlen från Oz

Lee Pace, Justine Waddell, Leo Bill, Julian Bleach, Daniel Caltagirone, Robin Smith, Catinca Untaru, Kim Uylenbroek, Aiden Lithgow, Jeetu Verma, Marcus Wesley

Dan Gilroy, Nico Soultanakis, Tarsem Singh

Drama, Äventyr, Fantasy

Indien, Sydafrika, USA
Med i listor: Fantastisk Filmfestival 2008
Diskussioner om The Fall  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Fall (201 st)
oliver_twistor (Anmäl)   00:48 23/5
Svår att betygsätta. Visuellt är det färgsprakande som bara den och jag älskar Catinca Untaru som spelar Alexandria. En sötare och mer charmig liten flicka får man leta efter. Hon är helt klart det bästa med filmen. Tyvärr tappar filmen mot slutet, men jag tycker ändå att den är klart sevärd.
WillyV (Anmäl)   08:38 20/1
Den var för oengagerande för högre betyg. Visuellt anslående, men själva underliggande dramat var ganska så banalt och sagodelarna var inte tillräckligt ”hårda”.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Ful_fisk (Anmäl)   5/10 2016
Gillade den riktigt mycket; snygg och fin på alla sätt och vis. Tyckte dock inte att den knöts ihop särskilt bra, först blev det onödigt lipigt, och slutklämmen kändes väldigt påklistrad. Vad hade egentligen stuntman-tricks med historien att göra? Kändes som att det kom lite från ingenstans för att det sedan plötsligt skulle utgöra kärnan i hela berättelsen.
Jin (Anmäl)   26/9 2015
En av de vackraste filmerna jag sett med fin story och bra skådisar! Stark 4a!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Fall