The Fifth Estate

Originaltitel: The Fifth Estate
Regissör:Bill Condon
Utgivningsår:2013

Om The Fifth Estate:

Filmen berättar om Wikileaks, från den berusande början till det abrupta slutet efter en rad kontroversiella avslöjanden som förändrade historien.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Rodrigo Cortés
År: 2012
Genre: Drama, Thriller, Skräck
Red Lights

Benedict Cumberbatch, Daniel Brühl, Anthony Mackie, David Thewlis, Moritz Bleibtreu, Alicia Vikander, Laura Linney, Carice van Houten, Stanley Tucci, Peter Capaldi, Dan Stevens, Alexander Beyer, Alexander Siddig, Philip Bretherton, Jamie Blackley

Josh Singer

Drama, Thriller, Biografi

USA, Belgien
Diskussioner om The Fifth Estate  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Fifth Estate (28 st)
Starkbröl (Anmäl)   6/8 2018
Helt okej. Ganska stark trea. Undviker vissa omstridda saker, tar tydlig sida i andra, i det stora hela ett negativt Assangeporträtt men ett ganska neutralt-till-positivt Wikileaksporträtt.
Murvel48 (Anmäl)   14/11 2017
En ostrukturerad och smått hysterisk presentation av något som inte ens blev särskilt intressant.
Harkaiden (Anmäl)   17/9 2015
Som film betraktat var den spännande efter de första 15 minuterna. Det ska dock inte stickas under sten att det faktiskt är Cumberbatch som drar det tyngsta lasset för att göra filmen intressant. Sättet som Assange porträtteras kan mycket väl ha varit ensidigt, men som filmen flikar in är det viktigt att granska efter sanningen själv.
fridenpaden (Anmäl)   28/6 2015
Tror den här filmen hade sett annorlunda ut om den inte hade producerats av USA. De visar bara upp "sin" version. Keep searching! Som ett filmskapande är den mycket bra, med bra manus och skådespelare (Cumberbatch och Thewlis är favoriter).
emilstjernholm (Anmäl)   13/4 2015
Inledningen var en ganska snygg expose över mediehistorien men sedan går det snabbt utför. Schmitts version är ganska välkänd och här trummas det på rejält, han fäller t.om. en långsam tår som blir inzoomad. Stackaren. Snygg produktplacering av Club Mate dock!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Fifth Estate