The Final Flight

Originaltitel: Amelia Earhart: The Final Flight
Regissör:Yves Simoneau
Utgivningsår:1994

Om The Final Flight:

Amelia Earhart kallas "Luftens Drottning" efter att hon som första kvinnliga pilot korsar Atlanten. Nu Ska hon fullgöra den yttersta utmaningen - med flyg ska hon runda jorden vid ekvatorn. Tillsammans med sin co-pilot startar Amelia sin pionjärflygning. Men de kommer aldrig fram. De försvinner utan ett spår. Trots intensiva sökningar och massiva räddningaktioner kan ingen svara på frågan: Vad hände Amelia Earhart?

Rutger Hauer, Diane Keaton, Bruce Dern, Paul Guilfoyle, David Carpenter, Denis Arndt, Diana Bellamy

Anna Sandor, Doris L Rich

Drama, Biografi

Diskussioner om The Final Flight  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Final Flight (2 st)
Bumbi78 (Anmäl)   12/8 2017
Säkert historiskt korrekt och hantverket kan man egentligen inte klaga på då flera scener är rätt snygga - främst flygscenerna då. Annars en rätt tam story som hetsar fram vissa viktiga saker medans andra mer ointressanta saker hamnar i fokus. Rutger Hauer har en mindre biroll, så att se filmen för hans medverkan är slöseri.
Don Active (Anmäl)   19/3 2005
Rutger är ju alltid Rutger. Men någon vidare film i övrigt är det inte.