Betyg idag: 1 334 Besökare idag: 4 884

Originaltitel: The Final Girls
Regissör:Todd Strauss-Schulson
Utgivningsår:2015

Om The Final Girls:

Max och hennes vänner transporteras mystiskt till en berömd skräckfilm från 1980-talet som Max bortgångna mamma var med i, en hyllad skräckdrottning. När de nu är återförenade måste de kämpa mot filmens galna mördare och finna deras väg tillbaka hem.
Se filmen på Viaplay

Regissör: Sean S Cunningham
År: 1980
Genre: Thriller, Skräck, Mysterium
Fredagen den 13:e

Taissa Farmiga, Malin Åkerman, Alexander Ludwig, Nina Dobrev, Alia Shawkat, Thomas Middleditch, Adam DeVine, Angela Trimbur, Chloe Bridges, Tory N Thompson, Reginald Robinson, Lauren Gros, Dan B Norris, Eric Michael Carney

MA Fortin, Joshua John Miller

Komedi, Skräck, Fantasy

Diskussioner om The Final Girls  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Final Girls (21 st)
Krille80 (Anmäl)   23/4 2017
Det var rollistan med alla välkända och sevärda skådespelare som först fångade mitt intresse och fick mig att se filmen. Detta är jag tacksam för då jag här får uppleva en kul och underhållande film i den ovanliga genren slasher-komedi. Filmens premiss är lyckad och under stunder är kameraarbetet i filmen genialiskt. Jag uppskattar också att filmen överraskar med att vara så emotionell mot slutet. Taissa Farmiga förtjänar att bli lika framgångsrik som sin Oscarsnominerad syster Vera Farmiga. 4-
Murvel48 (Anmäl)   14/4 2017
En ganska värdelös film. Det fanns några poänger, bl a slow motion-scenen, men det räcker inte.
Tatty (Anmäl)   5/3 2017
Okej film, sådär överdrivet och fjantigt.
Mr_v (Anmäl)   15/2 2017
Trea med mersmak, trevligare än jag väntat mig. Dekonstruktion av slashers har vi sett förr, men den har fick med lite emotionell botten också. Inte så dum, faktiskt.
Cisco (Anmäl)   6/12 2016
Bättre än väntat. lite kul och till och med lite berörande :)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Final Girls