The First Purge

Originaltitel: The First Purge
Regissör:Gerard McMurray
Utgivningsår:2018

Om The First Purge:

Bakom varje tradition ligger en revolution. Nästa nationaldag, bevittna hur Amerikas årliga 12-timmars laglöshet föddes. Välkommen till rörelsen som började som ett enkelt experiment: The First Purge. För att minska brottsligheten till under en procent resterande del av året, provar New Founding Fathers of America (NFFA) en sociologisk teori som ska ge utlopp för all aggression under en natt i ett utvalt område. Men när våldet från förtryckarna möter ilskan hos de utsatta, kommer smittan att explodera från försöksområdet och sprida sig över hela landet.

Y'lan Noel, Lex Scott Davis, Luna Lauren Velez, Joivan Wade, Marisa Tomei, Patch Darragh, Melonie Diaz, Maria Rivera, Jermel Howard

James DeMonaco

Action, Thriller, Skräck, Science Fiction

The Purge 4

Med i listor: Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om The First Purge  (0 diskussioner)
Kommentarer om The First Purge (3 st)
TheHorrorfan (Anmäl)   21:05 11/7
Den näst sämsta i serien, men ändå väldigt bra. Spännande underhållning, som överraskar. Svag 4:a.
Jaganatha (Anmäl)   23:31 8/7
De försöker verkligen krama ur Purge-konceptet för allt vad det är värt. Fjärde filmen är inte helt usel utan har en del intressanta idéer. NFFA sätter in legoarméer för att "rensa ut" bland USA:s fattiga och kriminella, eftersom "utrensningen" inte tycks ske spontant. Är det realistiskt, månntro? Med tanke på hur övertygade amerikanerna är om att lösningen på alla problem ligger i vapen, religion och låga skatter, går det inte att helt utesluta att Purge-filmerna kommer att komma sanningen nära i en inte alltför avlägsen framtid. En av mina tankar under filmen var att detta ändå är bättre än Michael Bays skräniga skräpproduktioner, men där högg jag i sten, ty Bay står minsann som medproducent för hela den här serien. Fan också !
the bully (Anmäl)   23:20 6/7
Fucking smuts mannen!