The First Purge

Originaltitel: The First Purge
Regissör:Gerard McMurray
Utgivningsår:2018

Om The First Purge:

Bakom varje tradition ligger en revolution. Nästa nationaldag, bevittna hur Amerikas årliga 12-timmars laglöshet föddes. Välkommen till rörelsen som började som ett enkelt experiment: The First Purge. För att minska brottsligheten till under en procent resterande del av året, provar New Founding Fathers of America (NFFA) en sociologisk teori som ska ge utlopp för all aggression under en natt i ett utvalt område. Men när våldet från förtryckarna möter ilskan hos de utsatta, kommer smittan att explodera från försöksområdet och sprida sig över hela landet.

Titel: The Purge: Election Year
Originaltitel: The Purge: Election Year
Regissör: James DeMonaco
År: 2016
Genre: Action, Thriller, Skräck, Science Fiction
The Purge: Election Year

Y'lan Noel, Lex Scott Davis, Joivan Wade, Mugga, Patch Darragh, Marisa Tomei, Luna Lauren Velez, Kristen Solis, Rotimi Paul, Mo McRae, Jermel Howard, Siya, Christian Robinson, Steve Harris, Derek Basco, Mitchell Edwards, Melonie Diaz, Chyna Layne

James DeMonaco

Action, Thriller, Skräck, Science Fiction

The Purge 4

Diskussioner om The First Purge  (0 diskussioner)
Kommentarer om The First Purge (13 st)
Sovande_mannen (Anmäl)   23:38 27/10
Dom här filmerna börjar bli tjatiga nu. Samma sak hela tiden.
sparriskrigarn (Anmäl)   18:53 27/9
Kolossalt dålig. Förlorad potential, obegripligt dåligt. Mycket svårt att känna någon form av sympati för gängmedlemmar och knarklangare, dessutom.
coolpojkesöker (Anmäl)   22:29 26/9
om man gillar dom andra filmerna så gillar man antagligen denna med. Det är en purge film, ett gäng människor försöker överleva och ett gäng människor vill döda alla. svårare än så är det inte, inte en jätte tung film utan bara underhållande och simpel. jag förväntade mig inget annat och är nöjd.
PeterTheW (Anmäl)   23:43 25/9
Några snygga scener, i övrigt fortsätter del fyra påminna om att detta är ett franchise som i rätt händer hade kunnat vara så förbaskat bra.
ekback (Anmäl)   22:17 22/9
Actionscenerna var häftiga (om än långsökta många gånger) men resten var skit. Filmen går att kolla på men är inget man kommer minnas nästa vecka, förutom möjligtvis hur löjligt manuset var...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The First Purge