The Florida Project

Originaltitel: The Florida Project
Regissör:Sean Baker (II)
Utgivningsår:2017

Om The Florida Project:

Under en sommar får vi följa en brådmogen sexåring vid namn Moonee och tillvaron på budgethotellet The Magic Castle, där hon bor med sin rebelliska mamma Halley.

Titel: Fish Tank
Regissör: Luis Buñuel
År: 1950
Genre: Drama, Kriminalare
Gatans desperados

Brooklynn Prince, Bria Vinaite, Willem Dafoe, Valeria Cotto, Mela Murder, Christopher Rivera (III), Josie Olivo, Aiden Malik, Caleb Landry Jones, Karren Karagulian, Terry Allen Jones, Sandy Kane, Sonya McCarter, Cecilia Quinan, Carl Bradfield, Macon Blair

Sean Baker (II), Chris Bergoch

Drama

Diskussioner om The Florida Project  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Florida Project (28 st)
Bengt_a (Anmäl)   13:42 3/3
Supertrevlig och glad film med sköna skådespelare
erosagape (Anmäl)   18:04 13/1
"Jaha", tänkte jag, "en socialrealistisk film, och det är inget för mig". Tittade vidare och all färggladhet och ungars glädje skar sig mot ödena som avspeglades. I slutet föll jag nästan totalt. En upplevelse.
emilstjernholm (Anmäl)   30/12 2018
Precis som Bakers Tangerine en fulländad estetisk upplevelse där kameran flyter med och tränger in i smutsiga, fattiga och nedgångna miljöer. Tänkte också på American Honey. En av årets bästa.
mammene (Anmäl)   15/12 2018
Förskräckligt irriterande just när jag såg den, ungar som sprang omkring och gjorde bus, en mamma som inte var mogen själv och Dafoes karaktär som egentligen var den enda ljuspunkten. Men så här i efterhand väcks andra känslor och förståelse vad man vill visa och funderingar uppstår. Men eftersom det inte var en angenäm upplevelse så får tvåan stå kvar, lite starkare kanske.
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/11 2018
Ingen handling över huvud taget, man får bara se en massa ungar som springer omkring. Undvik!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Florida Project