The Florida Project

Originaltitel: The Florida Project
Regissör:Sean Baker (II)
Utgivningsår:2017

Om The Florida Project:

Under en sommar får vi följa en brådmogen sexåring vid namn Moonee och tillvaron på budgethotellet The Magic Castle, där hon bor med sin rebelliska mamma Halley.

Titel: Tjuvheder
Regissör: Luis Buñuel
År: 1950
Genre: Drama, Kriminalare
Gatans desperados

Brooklynn Prince, Bria Vinaite, Willem Dafoe, Valeria Cotto, Mela Murder, Christopher Rivera (III), Josie Olivo, Aiden Malik, Caleb Landry Jones, Karren Karagulian, Terry Allen Jones, Sandy Kane, Sonya McCarter, Cecilia Quinan, Carl Bradfield, Macon Blair

Sean Baker (II), Chris Bergoch

Drama

Diskussioner om The Florida Project  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Florida Project (21 st)
supermancover (Anmäl)   12:58 7/10
Hade gissad fyra, tyckte den var så tråkig och jobbig att jag inte ens orkar titta på sista halvtimmen.
Sture Stenhög (Anmäl)   03:27 22/7
Inte riktigt lika bra som Tangerine, men precis som där så lyckas Sean Baker visa upp en väldigt specifik del av Amerika på ett sätt som känns fullkomligt självklart och naturligt. Den här gången genom ett barns ögon, vilket gör att universell barndomskänsla blandas med hård verklighet. Ovanligt bra barnskådespeleri är det också. Bra skådespeleri över hela banan t.o.m., både Willem Dafoe och Bria Vinaite imponerar. Karaktärerna är egentligen väldigt jobbiga och självdestruktiva, men ändå bryr jag mig om dem, en dubbelhet som även Dafoes karaktär verkar känna inför sina hyresgäster. Att han varken är ett svin eller ett helgon är uppfriskande, och jag föredrar nog trots allt jobbiga pissungar framför gulliga Hollywood-ungar. Det känns som att filmen har växt lite i efterhand, och gör det fortfarande nu medan jag skriver, men jag hade nog velat ha något som får den att sticka ut lite mer för att slå på den stora trumman
Poker-Mange (Anmäl)   17:06 9/7
Bra klippt. Bra dialog som funkar. Dafoe levererar som alltid. Dock inget nytt under solen. Minuspoäng för handlingen om äckliga vidriga white trash människor.
Bomkia (Anmäl)   17:03 23/3
Jag tycker idén att visa en störd verklighet ur en barns oskuldsfulla ögon fungerar väl, tar bort udden från hur deprimerande allt egentligen är. Jag blev lite småkär i Dafoe. 4a.
Ful_fisk (Anmäl)   09:03 9/3
Betydligt dystrare än vad den feel goodiga trailern gav intryck av. Inte mig emot dock, jag gillade denna fattigdomsskildring starkt. Fint vidvinkelsfoto som fångar de fängslande miljöerna perfekt, och sjuhelsikes bra barnskådisar! De vuxna är också riktigt lysande och filmen är även bra skriven och trevlig att titta på. Den autentiska känslan påminner om alltifrån Andrea Arnold-filmer som Fish Tank till Charles Burnetts Killer of Sheep. Filmen är dyster men dömer ingen utan visar, vilket är dess styrka. En stark inblick i samtiden hos USAs baksidor som definitivt bör ses!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Florida Project