Betyg idag: 1 062 Besökare idag: 5 895

Originaltitel: The Florida Project
Regissör:Sean Baker (II)
Utgivningsår:2017

Om The Florida Project:

Under en sommar får vi följa en brådmogen sexåring vid namn Moonee och tillvaron på budgethotellet The Magic Castle, där hon bor med sin rebelliska mamma Halley.

Brooklynn Prince, Bria Vinaite, Willem Dafoe, Valeria Cotto, Mela Murder, Christopher Rivera (III), Josie Olivo, Aiden Malik, Caleb Landry Jones, Karren Karagulian, Terry Allen Jones, Sandy Kane, Sonya McCarter, Cecilia Quinan, Carl Bradfield, Macon Blair

Sean Baker (II), Chris Bergoch

Drama

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om The Florida Project  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Florida Project (12 st)
PeterTheW (Anmäl)   23:24 15/2
Otroligt jäkla duktiga skådisar, ungarna är fantastiska. Däremot blir jag aldrig riktigt indragen i handlingen trots att upplägget är intressant, det suger liksom aldrig fast en som väntat även om bitar är starka och bra. Tror mycket på att detta är en film för "rätt dag, rätt humör".
Tonti (Anmäl)   10:09 13/2
Riktigt fin film. Barnens interaktion är ganska fantastisk och de grälla färgerna måste man ju uppskatta. Bra känslomässig balans och allt, var rädd att det skulle kännas utstuderat men tycker inte det. Släkt med American Honey,
Jaganatha (Anmäl)   20:43 12/2
Som film betraktat är detta lite överskattat, även om det handlar om angelägna saker som fattigdom, social utsatthet och villkoren för barns uppväxt. Att barnen får stå i centrum gör att det blir mindre gråtmildhet mitt i all misär. Mamman gör verkligen ett bravurnummer av dålig barnuppfostran och oansvarigt uppträdande. Willem Dafoes luttrade hyresvärd är minnesvärd och barnskådespelarna känns naturliga trots att de äter för mycket socker och skräpmat. Mina negativa fördomar om Florida besannas tyvärr och jag tänker fan aldrig åka dit efter detta.
haajen (Anmäl)   10:26 12/2
Pendlar mellan en 3a och en 4a men det blir det sistnämnda till sist för trots att filmen i princip saknar story så är det så välgjort och välspelat att det är svårt att värja sig. Baker skildrar en eländig tillvaro och människorna som är fast i den med stor empati och respekt och det är det som gör att filmen blir så pass bra som den är.
stgurgel (Anmäl)   23:28 11/2
Fantastiskt skådespel från störiga kaosbarn i socialt utsatt misär
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Florida Project
Se filmen