Betyg idag: 1 360 Besökare idag: 4 938

Originaltitel: The Foreigner
Regissör:Martin Campbell
Utgivningsår:2017

Om The Foreigner:

Den Londonbaserade affärsmannen Quan förlorar sin dotter i ett fruktansvärt terroristdåd och ger sig ut efter rättvisa. I sin kompromisslösa jakt på dotterns mördare, inleds en våldsam konflikt med den brittiske regeringstjänstemannen Hennessy, vars förflutna kan innehålla nyckeln till terroristernas identiteter.

Titel: The Equalizer
Regissör: Kathrine Windfeld
År: 2012
Genre: Drama, Action, Thriller
Hamilton - I nationens intresse

Jackie Chan, Pierce Brosnan, Katie Leung, Charlie Murphy, Stephen Hogan, Simon Kunz, Rory Fleck Byrne, Dermot Crowley, Aaron Monaghan, Mark Tandy, Rufus Jones, Lia Williams, Orla Brady, Michael McElhatton, David Pearse, Pippa Bennett-Warner, Ray Fearon

David Marconi

Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Storbritannien, Kina, USA
Med i listor: Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om The Foreigner  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Foreigner (18 st)
Djason (Anmäl)   22:49 21/10
Positivt överraskad av Chan som verkligen levererar. Hög dos av action om än lite rörig. Bra musik och snyggt filmad.
Hanness (Anmäl)   11:05 21/10
Bra film, Jackie Chan håller fortfarande måttet. 3+
Doddedronten (Anmäl)   14:27 2/9
En enkel historia och en komplicerad. Thriller/action är inte min favvogenre, men den här funkar rakt igenom. Verkligt väl koreograferade slagsmål. Grymt imponerad av Chan.
Supernaut (Anmäl)   16:04 19/8
Tajt och snygg hämndfilm i klassisk tappning. Svag fyra men når ändå dit på grund av mycket snyggt foto, bra tempo och fina skådespelarinsatser. Särskilt Jackie Chan är bra, kanske hans bästa insats i karriären rent skådespelarmässigt.
Bumbi78 (Anmäl)   10:28 14/8
Otippat med Brosnan och Chan som antagonister. Kompetent actionthriller som levererar och som har en del kvaliteér trots allt. Det hade dock behövts en starkare story för att göra den minnesvärd.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Foreigner
Se filmen