The Foreigner

Originaltitel: The Foreigner
Regissör:Martin Campbell
Utgivningsår:2017

Om The Foreigner:

Den Londonbaserade affärsmannen Quan förlorar sin dotter i ett fruktansvärt terroristdåd och ger sig ut efter rättvisa. I sin kompromisslösa jakt på dotterns mördare, inleds en våldsam konflikt med den brittiske regeringstjänstemannen Hennessy, vars förflutna kan innehålla nyckeln till terroristernas identiteter.

Titel: Persecuted
Regissör: Antoine Fuqua
År: 2014
Genre: Action, Kriminalare, Thriller
The Equalizer

Jackie Chan, Pierce Brosnan, Katie Leung, Charlie Murphy, Stephen Hogan, Simon Kunz, Rory Fleck Byrne, Dermot Crowley, Aaron Monaghan, Mark Tandy, Rufus Jones, Lia Williams, Orla Brady, Michael McElhatton, David Pearse, Pippa Bennett-Warner, Ray Fearon

David Marconi

Drama, Action, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Storbritannien, Kina, USA
Diskussioner om The Foreigner  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Foreigner (13 st)
Fargo (Anmäl)   22:22 19/5
Svag trea. Den enda som håller uppe betyget är snygga fightingscener med Chan. Storyn är rörig och svag och otroligt usel på att engagera tittaren. Vill man se Chan slåss en sista gång kan den vara värd en kik, han är ju rätt gammal nu.
ekback (Anmäl)   22:24 28/4
Äntligen en seriös film med Jackie Chan. Jag är inget fan av hans normala larviga fightingscener men här gör han det bra. Brosnan funkar också bra i sin roll och action/fightingscenerna är sjyssta. Handlingen är helt ok. Hoppas på mer sånt här från Chan...
Sir_Lord (Anmäl)   23:43 28/3
Känns som en typisk Jackie Chan film ur vissa fajtingsekvenser men råare.
Engravadlax (Anmäl)   00:34 21/1
Enkel till utseendet. Brosnan och Chan är båda pensionärsålder, och Brosnan gör en karaktär som egentligen borde ha spelats av någon 10 år yngre. Chan är Chan, ålder är inte ett meningsfullt begrepp när det kommer till hans vigör, men detsamma kan sägas om hans register. Actionsekvenserna är ofta hyfsade, men pga en mestadels medelmåttig casting--och ett inte helt övertygande manus--drunknar de i den pratiga merparten av filmen. Det är även långa delar utan att man följer Chan öht, vilket jag tycker gör att den delen av handlingen tappar momentum.
Tenchi (Anmäl)   10:51 13/1
Överraskande bra! Bra miljöer, fantastiskt bra insats av Brosnan och actionsekvenserna var snyggt gjorda. Gillar att det inte var för överdriven action, att Jackie inte var för överlägsen och jag gillade hans skådespeleri som jag tycker passade hans rollfigur väldigt bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Foreigner
Se filmen