The Forgotten

Originaltitel: The Forgotten
Regissör:Joseph Ruben
Utgivningsår:2004

Om The Forgotten:

En mor förlorar sin 8-åriga son i en flygkrasch och söker psykiatrisk hjälp. Istället för hjälp får hon höra att sonen aldrig existerat utan bara är en produkt av flera års självskapade minnen.
Se filmen på Netflix

Regissör: Jeff Nichols
År: 2016
Genre: Drama, Thriller, Äventyr, Science Fiction
Midnight Special

Julianne Moore, Dominic West, Gary Sinise, Anthony Edwards, Jessica Hecht, Alfre Woodard, Linus Roache, Lee Tergesen, Felix Solis, Christopher Kovaleski, Kathryn Faughnan, Robert Wisdom, Tim Kang, Susan Misner, Ann Dowd

Gerald Di Pego

Drama, Thriller, Science Fiction, Mysterium

Recension The Forgotten

- valsinger sätter betyg 2 och skriver:
Ett barn som inte var något barn, en flygolycka som aldrig inträffat och ett huvud fullt av minnen som omgivningen tror att du själv har fantiserat ihop. Ja, Julianne Moore får det sannerligen inte lätt i den mystiska hjärnskrynklar-thrillern ”The Forgotten”, vars handling innefattar såväl psykisk sjukdom som avancerade maktkonspirationer. Telly Paretta (Moore) går i terapi för att komma över sorgen...

Recension av The Forgotten - Läs hela!

Diskussioner om The Forgotten  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Forgotten (482 st)
Rai (Anmäl)   11/11 2018
Helt okej film...
Robkiller (Anmäl)   16/9 2018
Rullar på och är väl lite halvintressant, men tar sig aldrig.
Stygga-Vargen (Anmäl)   2/7 2017
Spännande och välgjord film med bra skådespelare.
Christofer (Anmäl)   12/5 2017
12/5 2017 (3:a): Censurerade just min egen kommentar från sist med XXX eftersom det var världens spoiler, men som jag inte tänkte på då. Märkligt att den inte blivit anmäld faktiskt, haha. Hur som helst får jag inte alls samma känsla den här gången och kan inte alls se det som jag såg sist och eftersom den inte berörde mig alls lika mycket nu så sänker jag betyget hela två steg, vilket inte hör till vanligheterna vid en omtitt. Dessutom gillade jag inte alls det alternativa slutet den här gången och jag fattar inte vad jag gillade med det förra gången. Hmm. 19/8 2006 (5:a): Läskig stämning genom hela filmen. Scenen när XXX gör XXX är sjukt läskig. Slutet är också bra. Samt det alternativa slutet på DVD:n.
Körsbär (Anmäl)   1/4 2017
Började tveksamt men jag hängde kvar o det är jag nöjd med, överraskande bra film. En stark trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Forgotten