The Foul King

Originaltitel: Banchikwang
Regissör:Kim Ji-woon
Utgivningsår:2000

Om The Foul King:

En wrestlingintresserad banktjänsteman börjar leta efter en tränare för att han vill lära sig hur man slipper undan brottningsgreppet som hans chef brukar använda på honom. En dag får han chansen att gå upp i ringen som den fuskande wrestlaren "The Foul King". Det är bara det att han använder alla fula knep han får lära sig i ringen på sin omgivning, vilket inte direkt gynnar honom alla gånger.

Titel: The Wrestler
År: 2000
Genre: Komedi
Ready to Rumble
Titel: Osaka Wrestling Restaurant
Originaltitel: Da ji zhong yi can
Regissör: Law Wai-tak

Song Kang-ho, Jang Jin-young, Park Sang-myeon, Song Young-chang

Kim Ji-woon

Komedi

Sydkorea
Diskussioner om The Foul King  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Foul King (17 st)
foppa99 (Anmäl)   17:56 5/1
Så larvig o töntig o då jättekul
PeterTheW (Anmäl)   14/11 2014
Älskar Song Kang-ho, älskar Ji-Woon Kim. Det är intressant, annorlunda och för det mesta oerhört underhållande. Rolig akrobatik också. Dock saknar den det där lilla extra och fightscenerna är, trots tekniskt imponerande, rätt tråkiga.
Engravadlax (Anmäl)   15/3 2014
Märks att det är Sydkoreanskt 90-tal--den Förchanwookparkianska eran. Song Kang-ho är bra, resten av castingen är helt ok. Lite ojämn kanske, men kul nog för en 3:a.
BrutusBeefcake (Anmäl)   8/3 2014
Skildrar sporten riktigt bra, vilket är det viktigaste och sen är den ganska rolig stundtals, fick se en hel del schyssta wrestlingsmoves som hurricanerana och frogsplash plus kanske den snyggaste dropkicken jag sett. Den är uppe och sniffar på högre betyg men den saknar lite intensitet kan jag tycka!
tpb (Anmäl)   17/11 2011
Jag gillar verkligen Song Kang-ho, men den här gången föll det pladask.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Foul King