The Fountain

Originaltitel: The Fountain
Regissör:Darren Aronofsky
Utgivningsår:2006

Om The Fountain:

Över tusen år och genom tre parallella historier skildrar The Fountain en historia om kärlek, död, andlighet och hur skör vår existens egentligen är.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Douglas Trumbull
År: 1972
Genre: Drama, Äventyr, Science Fiction
Den tysta flykten

Hugh Jackman, Rachel Weisz, Ellen Burstyn, Mark Margolis, Stephen McHattie, Fernando Hernandez, Cliff Curtis, Sean Patrick Thomas, Donna Murphy, Ethan Suplee, Alexander Bisping

Darren Aronofsky

Drama, Romantik, Science Fiction

The Last Man

USA, Kanada

Recension The Fountain

- IanCurtisRIP sätter betyg 3 och skriver:
I sina senaste två filmer har Darren Aronofsky studerat nedbrytningen av det mänskliga psyket på en mycket intim nivå. I »Pi« genom matematikern Max Cohens sökande efter mening i matematiska mönster och i »Requiem for a Dream« genom ett antal personers beroende av droger i olika former. Gemensamt för de två är även att båda skildrar karaktärer som söker och hur nedbrytningen sker genom sökandet. ...

Recension av The Fountain - Läs hela!

Med i listor: Stockholm XVII Competition
Filmnummer: 42098
Diskussioner om The Fountain  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Fountain (750 st)
snubbel (Anmäl)   30/12 2018
Nu har samma scen upprepats fyra gånger och jag bryr mig inte alls vad filmen handlar om. Vet inte. Bryr mig inte.
Genstruktur (Anmäl)   20/10 2018
Vacker film på alla sätt och vis.
Dele (Anmäl)   9/10 2018
Jag har svårt för sådan här hårddramatiserad känslofilm med starka ljus, tårar, övernaturligheter och smäktande musik. Här har det blivit en honungsdrypande existentiell saga av alltihop, eller en krystad pekoral om en så vill. Den kvarvarande känslan är: Usch!
wasteoftime (Anmäl)   15/1 2018
Det finns väl en intressant grund där någonstans, bakom allt det krystade krimskramset. Och det är väl det som räddar den. Över lag är det mest oengagerande och ja.. Tramsigt? Jag har inget emot mer filosofiska eller konstnärliga filmer, om de görs rätt, men det tycker jag inte att det görs här. Den är antingen alldeles för kort eller vill säga alldeles för mycket. 1,5 på SH-skalan.
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Överskattad