Free State of Jones

Originaltitel: Free State of Jones
Regissör:Gary Ross
Utgivningsår:2016

Om Free State of Jones:

Filmen utspelas i Mississippi under inbördeskriget och baseras på en sann historia om en fattig jordbrukare som tillsammans med en liten grupp slaverimotståndare vänder sig mot konfederationen.

Titel: The Grand Seduction
Regissör: Ricky Tognazzi
År: 1993
Genre: Kriminalare, Thriller
Den sicilianska eskorten

Matthew McConaughey, Gugu Mbatha-Raw, Mahershala Ali, Keri Russell, Christopher Berry, Sean Bridgers, Jacob Lofland, Thomas Francis Murphy, Bill Tangradi, Brian Lee Franklin, Kerry Cahill, Joe Chrest, Jessica Collins (II), Donald Watkins, Dane Rhodes

Gary Ross

Drama, Action, Krig, Biografi

Diskussioner om Free State of Jones  (0 diskussioner)
Kommentarer om Free State of Jones (21 st)
Rele (Anmäl)   20:15 18/8
En film med inte så lyckat regi. Men några duktiga skådespelare höjer betyget till en trea.
Gordyal (Anmäl)   26/11 2017
Att Free State of Jones har fått ett relativt svalt mottagande i USA är inte ett dugg konstigt. Jag menar, hur ska man kunna älska ett storslaget epos utan svulstiga stråkar, pekorala kyssar, ridning i slow motion, och gråtande hunkar och bombnedslag med blåst i håret? Om filmen dessutom är ren kommunistpropaganda, eller vad vi i Sverige skulle kalla för ett budskap om mänskliga rättigheter, så är det så klart tvärkört. I mina ögon var det en riktigt snygg film som dessutom ligger jävligt bra i tiden. Visst är det hollywoodskt platt, men det är mörkare än vanligt. Jag gillar stämningen, jag gillar skådespel och regi. Att det hela luktar lite Braveheart gör nog varken från eller till, utan blir mest ett konstaterande. I min bok når den inte riktigt upp till en fyra, men bra (och viktigt) är det. (9+/15)
freddis (Anmäl)   26/10 2017
Mycket potential i denna film som tyvärr sumpades genom en väldigt ryckig berättelse.
InzZzomnia (Anmäl)   15/8 2017
För lång och hoppandet fram och tillbaka i tiden förstör tempot totalt men flera bra skådisinsatser.
HerrNenne (Anmäl)   8/8 2017
Stabil rakt igenom och ibland är den riktigt riktigt bra. McConaughey är riktigt riktigt bra. Men har problem med lite tvära hopp ibland, och att det känns som om den byter stil ibland. Men som en bättre The Patriot.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Free State of Jones