Kärlek i Detroit

Originaltitel: The Giant Mechanical Man
Regissör:Lee Kirk
Utgivningsår:2012

Om Kärlek i Detroit:

Livet har sett bättre ut för Janice. Hon är arbetslös, singel och bor hos sin välmenande men ansträngande syster samtidigt som hon försöker hitta vägar att skapa ett eget liv. Och när hon av en slump springer på gatuartisten Tim väcks hoppet inom henne. Men att bryta gamla mönster är inte det enklaste - och en överentusiastisk syster gör det knappast lättare.

Titel: The Infidel
Regissör: Julian Farino
År: 2011
Genre: Drama, Komedi, Romantik
Livet på Orange Drive

Jenna Fischer, Chris Messina, Topher Grace, Malin Åkerman, Lucy Punch, Rich Sommer, Bob Odenkirk, Travis Schuldt, Valentine Miele, Sean Gunn, Greg Trzaskoma, Sarab Kamoo, Jennifer O'Kain, Nick Holmes

Lee Kirk

Drama, Komedi, Romantik

Diskussioner om Kärlek i Detroit  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kärlek i Detroit (25 st)
hmejl (Anmäl)   21:51 15/1
Jag är alltid så nyfiken på det här med hur man kommer fram till vilken svensk titel en film ska ha. Önskar verkligen få vara med på ett sånt möte.
Barneyk (Anmäl)   4/5 2017
En lite snäll trea då jag tycker den känns jordnära på ett bra sätt. Den behöver inte ta i ända ifrån tårna och överdriva för att få fram känslor och poänger. Det är lite uppskruvad men på ett sätt som känns grundat och funkar bra med stämningen hos huvudkaraktärerna. Sen är jag svag för Jenna Fischer och tycker hon funkar väldigt bra här. Topher Grace är störig som fan på ett bra sätt och det är ganska många små poänger som jag tycker känns bra. Lite enkla klyschor och mallföljning håller filmen tillbaka men den lyfter sig ändå lite ifrån mängden.
supermancover (Anmäl)   3/5 2017
Ett bra bevis på att det inte måste vara helt sjuka/orealistiskt överspelade situationer med i varenda film. Den funkar otroligt bra trots lågt tempo.
kontorshunden (Anmäl)   12/8 2015
Svenska titeln är ju 90-talslågvattennivå på, men filmen är väldigt mysig och inspirerande om att vara vilsen i livet men ändå inte bara luta sig tillbaka på normerna utan verkligen hitta sin egna röst i allt myller.
Vikinget (Anmäl)   27/2 2014
Jag ska inte hälla mer bensin på elden om den svenska översättningen av filmtiteln men någonting jag däremot ska gnälla på är historen som i mitt tycke var helt hjärndöd och oengagerande. Denna film är ett praktexempel hur det går för såna här typer av filmer då inte historien håller måttet, det blir magplask och därmed underknt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kärlek i Detroit