The Gingerdead Man

Originaltitel: The Gingerdead Man
Regissör:Charles Band
Utgivningsår:2005

Om The Gingerdead Man:

En förbannelse väcker en pepparkaksfigur till liv med en dömd och avrättad mördares själ för att hämnas på tjejen som vittnade mot honom.

Titel: Gingerdead Man 2: Passion of the Crust
Genre: Skräck
Ragdoll
Titel: Den onda dockan
Originaltitel: Child's Play
Regissör: Tom Holland (I)
År: 1988
Regissör: Michael Cooney
År: 1997
Genre: Komedi, Skräck
Jack Frost

Gary Busey, Robin Sydney, Ryan Locke, Larry Cedar, Alexia Aleman, Newell Alexander, Harlan Band, Jackie Band, Zalman Band, Margaret Blye, Jonathan Chase, Lisa Cohen

William Butler, Domonic Muir

Komedi, Skräck

Diskussioner om The Gingerdead Man  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Gingerdead Man (10 st)
Dream (Anmäl)   17/7 2016
Hahaha jösses det syns att gamle Gary Busey har levt ett hårt liv! Fast han är ändå rätt skön, han behöver nämligen ingen smink han ser galen ut ändå! Sen är pepparkaksfiguren rätt underhållande med, får mig att minnas 80 och 90 - talets skräckklassiker som t.ex. "Chucky" och "Dolly Dearest". Men tyvärr så förstörs resten av filmen med dåliga skådespelare och helt osammanhängande repliker vilket är synd... Charles Band skulle satsat mer på splatter och action istället för segt meningslöst drama, då hade den här lätt blivit en kultklassiker istället för en flopp.
dafreakish (Anmäl)   12/6 2012
Film får inte vara så här dålig. Jag önskar den hade någon form av distans till sig själv men eftersom allt är så outhärdligt dåligt så kan man inte ens skratta.
Jörmungandr (Anmäl)   20/8 2011
Igår tog jag med mig en film till min polare som handlar om en pepparkaksgubbe som slaktar folk, han är 30 cm hög ungefär och replikerna görs av Gary Busey. Riktigt låg budget och skådespeleriet var inte direkt på topp. Var den bra? Hey, det handlar om en mordisk pepparkaksgubbe!? Kan det vara dåligt? ;-) Kult, men de utlovade 80 min var bara 60.
Ondskapt (Anmäl)   13/12 2010
Trots den ytterst korta speltiden var det här en tämligen händelselös och sjukt billig film som inte ens bjuder på värst hög bodycount.
schramm (Anmäl)   6/12 2010
Jag kommer inte på något elakt att skriva om filmen. jag kommer inte ens ihåg filmen dagen efter jag såg den!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Gingerdead Man