Kvinnan på tåget

Originaltitel: The Girl on the Train
Regissör:Tate Taylor
Utgivningsår:2016

Om Kvinnan på tåget:

Rachel är i sorg efter sin skilsmässa. Varje dag spenderar hon sin dagliga pendeltågsresa fantiserandes om det tillsynes perfekta paret som bor i ett hus som hennes tåg passerar varje dag. En morgon ser hon någonting chockerande hända utanför tågfönstret som kommer att förändra allt.

Titel: Lights Out
Originaltitel: Simon Werner a disparu...
Regissör: Fabrice Gobert
Regissör: Jorge Dorado
År: 2013
Genre: Drama, Thriller
Anna

Lisa Kudrow, Allison Janney, Justin Theroux, Laura Prepon, Rebecca Ferguson, Emily Blunt, Edgar Ramírez, Haley Bennett, Luke Evans, Darren Goldstein, Mac Tavares, Cleta Elaine Ellington, Gregory Morley, Lana Young, John Norris, Rachel Christopher

Erin Cressida Wilson

Drama, Thriller, Mysterium

Filmnummer: 119979
Diskussioner om Kvinnan på tåget  (0 diskussioner)
Kommentarer om Kvinnan på tåget (58 st)
Tatty (Anmäl)   19:44 4/1
Åh, älskar såna här mystiska filmer som man undrar och misstänker några. Vem mördaren var, var det hon själv eller den andra? Blev lite riktigt förvånad på slutet hur allting stod till! Faktisk jätte bra! Rekommenderas starkt!!
precious_death (Anmäl)   10:42 4/1
Blunt gör en lysande insats i något som börjar som en berättelse om en skör människa där sedan tumskruvarna successivt dras åt. Jag blev mycket positivt överraskad.
BarryHero (Anmäl)   2/9 2018
Bättre än jag trodde med tanke på ganska många negativa kommentarer här.Börjar ev. lite trevande men blir bättre eftersom och spännande. Påminner om Gone Girl av Fincher men inte lika välgjord eller bra.
Albion (Anmäl)   24/8 2018
En stabil thriller som dessutom är snyggt filmad. Men det finns en tydlig ton av dekadens i atmosfären som jag inte riktigt är förtjust i. Jag har inte läst boken och kan inte relatera till den litterära förlagan. Betyget blir en stark 3;a, dvs 3+
stgurgel (Anmäl)   19/8 2018
Emily Blunt gör sin insats riktigt bra men filmen är rätt trist och faller ganska platt
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Kvinnan på tåget