The Glass Castle

Originaltitel: The Glass Castle
Regissör:Destin Daniel Cretton
Utgivningsår:2017

Om The Glass Castle:

En ung kvinna växer upp i en dysfunktionell familj som ständigt är på rymmen från FBI. I en fattig miljö uppfostras hon och hennes tre syskon av en alkoholiserad men påhittig pappa som berättar magiska historier för att distrahera barnen från allt elände, och en självisk och frikyrklig mamma som inte har för avsikt att hålla ihop familjen.

Brie Larson, Woody Harrelson, Naomi Watts, Ella Anderson, Chandler Head, Max Greenfield, Josh Caras, Charlie Shotwell, Iain Armitage, Sarah Snook, Sadie Sink, Olivia Kate Rice, Brigette Lundy-Paine, Shree Crooks, Eden Grace Redfield, Robin Bartlett

Destin Daniel Cretton, Andrew Lanham

Drama, Biografi

Diskussioner om The Glass Castle  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Glass Castle (7 st)
Christofer (Anmäl)   12:48 18/4
Woody's bästa roll på flera år. Starkt och gripande. Fin regi, stämningsfullt soundtrack och ett manus som höll hela vägen utan problem. Facinerande med hat-kärleken i så komplicerade förhållanden, svårt att förhålla sig till.
kryttan (Anmäl)   9/12 2018
En bra film som väcker känslor. Men har svårt för hyllningar av människor som bara är svin och är allmänt vidriga, allra helst mot barn. Bra skådisar rakt igenom.
hardcore (Anmäl)   12/10 2018
Bra film utan att vara något extra. Tycker det främst är skådespeleriet som lyfter filmen av i synnerhet harrelson och larson.
myslas (Anmäl)   25/12 2017
Liknande historier har berättats ungefär en miljon gånger tidigare och den här står inte ut från mängden. Inte dålig men inte heller något minnesvärt, dessutom alldeles för lång.
bryngel (Anmäl)   16/12 2017
Jag trodde jag skulle gilla detta, men icke. Spretigt och taffligt över lag Harrelson är...Harrelson och det var ju inget nytt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Glass Castle