The Golden Seal

Originaltitel: The Golden Seal
Regissör:Frank Zuniga
Utgivningsår:1983

Om The Golden Seal:

Jim, fadern i en familj bosatt på en ö utanför Alaska, har länge väntat på återkomsten av den mytomspunna sälen, som enligt sägnen kommer till ön för att föröka sig vart sjunde år. Som många av de andra öborna tänker Jim försöka fånga in sälen och hämta ut en stor prissumma, men hans son Eric gör allt för att stoppa honom.

Steve Railsback, Michael Beck, Penelope Milford, Seth Sakai, Richard Narita, Sandra Seacat, Terence Kelly, Tom Heaton, Torquil Campbell, Peter Anderson

John Groves

Äventyr

Diskussioner om The Golden Seal  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Golden Seal (1 st)
Waldo Trumbull (Anmäl)   13/2 2014
Fånigt, smörigt och riktigt sentimentalt om en grabbs vänskap med en säl. Skådespelarprestationerna är inte direkt imponerande, Railsback funkar men i övrigt är det mest bedrövligt. Vad som borde vara gripande blir här mest långtråkigt och pinsamt. Skippa den här och se om Free Willy istället.