The Good Lie

Originaltitel: The Good Lie
Regissör:Philippe Falardeau
Utgivningsår:2014

Om The Good Lie:

Carrie Davies, en stressad arbetsförmedlare, utses till att hjälpa de tre nyanlända bröderna Mamere, Paul och Jeremiah från Sudan att komma in i det amerikanska samhället så snabbt och smidigt som möjligt. Men ju mer hon lär känna dessa vilsna, men ändå hoppfulla, unga män som aldrig använt en telefon eller bott i en lägenhet med elektricitet och rinnande vatten - desto djupare engagerad blir hon i deras livsöden.

Titel: Million Dollar Arm
Originaltitel: Mediterranea
Regissör: Jonas Carpignano
Film nr.: 119479
Mediterranea

Reese Witherspoon, Arnold Oceng, Ger Duany, Emmanuel Jal, Kuoth Wiel, Corey Stoll, Sarah Baker (I), Femi Oguns, Elikana Jale, Peterdeng Mongok, Okwar Jale, Thon Kueth, Deng Ajuet, Keji Jale, Kon Akoue Auok, Victor McCay, Mike Pniewski, Thad Luckinbill

Margaret Nagle

Drama

USA, Kenya, Indien

Recension The Good Lie

- Albion1 sätter betyg 4 och skriver:
Inbördeskrig decimerar populationer, lämnar kaos efter sig. Detta har hänt i så många länder och i mitten av åttiotalet var det Sudans tur, med ett inbördeskrig som var en av de långvarigaste i historien. Nästan två miljoner människor dog till följd av konflikten och fyra miljoner människor fördrevs minst en gång. The Good Lie beskriver ödet för ett fåtal av dessa ungdomar. Först, hur de klarar...

Recension av The Good Lie - Läs hela!

Diskussioner om The Good Lie  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Good Lie (22 st)
supermancover (Anmäl)   01:11 18/7
(Kanske lite spoiler!) Egentligen har jag lite kritik till filmen, såsom att det inte känns så nice med allt "white saviour syndrom" som ligger och pyr. Men skådespelarna är så jävla bra, och kanske speciellt Ger Duany! Scenerna som handlade om skämtet var så jävla fina också. Blev helt glad och rörd av dem. Jättefint. Det är en väldigt snäll fyra, men ändå en fyra tycker jag nog.
yrkeschaufföre (Anmäl)   04:43 8/7
Den här berörde mig. Härligt att se den här sidan av Reese!
asasae (Anmäl)   14:51 2/2
En gripande film om ett annat folks missöden, men också lycka. Den känns viktig för oss som inte kanske alltid förstår.
Rele (Anmäl)   22/1 2017
En gripande och fängslande film. Falardeaus film hjälper människor förstå bättre flyktningarnas situation. Jag ger en fyra.
Fiskjävel (Anmäl)   26/9 2016
En hyfsat gripande film med klara drag av klassiskt Hollywoodtema. Lyckas skapa ett tillfredsställande förhållande mellan humor och allvar. 3+.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Good Lie