The Great Buster

Originaltitel: The Great Buster
Regissör:Peter Bogdanovich
Utgivningsår:2018

Om The Great Buster:

Buster Keaton föddes 1895, samma år som filmen, och innan han hann fylla 30 hade han med sitt stenansikte, sin akrobatiska stil och sin precisa humoristiska tajming gjort saker med filmmediet som skulle påverka den fortsatta filmhistorien i grunden. En av Keatons största beundrare är New Hollywood-ikonen Peter Bogdanovich, som här låter sin kärlek utmynna i en njutningsfull odyssé genom Keatons komiska karriär. Filmen är full av häpnadsväckande vackra, poetiska och framför allt hejdlöst roliga filmklipp som skapar omedelbar lust att se om hela Keatons filmografi.

Peter Bogdanovich (röst)

Peter Bogdanovich

The Great Buster: A Celebration

Diskussioner om The Great Buster  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Great Buster (3 st)
Jaganatha (Anmäl)   23:25 20/3
Behållningen med denna dokumentär är helt klart att man får se så mycket från Keatons storhetstid, stumfilmseran. Det övriga och det som sägs om honom känns ibland lite överflödigt.
fridenpaden (Anmäl)   18:56 16/3
Meh. Filmsekvenserna har man ju själv på DVD. Utöver sammanfattningen av hans verk gav inte detta särskilt mycket.
kakbakarn (Anmäl)   23:24 27/1
Ganska trist dokumentär med standardupplägg, men Buster är Buster och en del sällsynta klipp fick man njuta av. Jag hade velat ha mer Werner Herzog!