The Great Debaters

Originaltitel: The Great Debaters
Regissör:Denzel Washington
Utgivningsår:2007

Om The Great Debaters:

Filmen är baserad på den sanna historien om Melvin B Tolson, en professor på Wiley College 1935. I en tid av rasism inspirerade han studenterna till att vilja vara med i skolans debattlag som blev ett av de första att debattera mot ett lag med vita studenter.

Titel: Invictus – de oövervinnerliga
Regissör: David Dobkin
År: 2014
Genre: Drama, Kriminalare
The Judge

Denzel Washington, Forest Whitaker, John Heard, Kimberly Elise, Gina Ravera, Jurnee Smollett-Bell, Jermaine Williams, Nate Parker, Denzel Whitaker

Robert Eisele

Drama, Biografi

Diskussioner om The Great Debaters  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Great Debaters (83 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
WillyV (Anmäl)   31/3 2014
Ja, den är ju baserad på verkliga personer och händelser, så allas tjat om förutsägbarhet blir en smula överflödigt... Förbaskat fin, med smart manus och välgjord. Välspelat - men framför allt är detta retorisk finporr. Porn, I tell you!
karlmats (Anmäl)   31/7 2013
Välgjord och håller intresset uppe bra hela vägen trots att min arma kropp och själ var fullständigt utsliten efter en fullsmockad flytthelg. Denzel är ju också en favorit så egentligen borde jag väl gilla det här mer. Dock har jag lite svårt för de för "rise above it all"-filmerna och den lillgamla jättebäbisen är inte så lite irriterande heller. Det känns som att jag tittar genom en glasskiva, konstant distanserad på nåt sätt. En stark 2a.
JohnMcClane (Anmäl)   25/10 2012
Fantastisk film! Rekommenderar den verkligen, dock tappade filmen lite med dem där debatterna (som inte direkt är min melodi), men som självklart är den största meningen med filmen. Fantastiskt skådespel utav alla, Washington gör enligt mig sin bästa roll i denna filmen. En svag 4:a, väldigt bra :)
abnormal (Anmäl)   12/8 2012
Typisk fyra, men egentligen alldeles för kliché och framförallt förutsägbar. Dock intressant och engagerande.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Great Debaters