The Great Ecstasy of Woodcarver Steiner

Originaltitel: Die Grosse Ekstase des Bildschnitzers Steiner
Regissör:Werner Herzog
Utgivningsår:1974

Om The Great Ecstasy of Woodcarver Steiner:

Under en tävling i Slovenien får vi följa den unge backhopparen Walter Steiner. Han är så överlägsen att han enkelt flyger förbi backens kritiska punkt, vilket är förenat med livsfara. Tävlingsledarna vägrar dock flytta ned startansatsen...

Titel: Grizzly Man

Kortfilm, Dokumentär

The Strange Ecstasy of Woodcarver Steiner

Västtyskland
Filmnummer: 20515
Diskussioner om The Great Ecstasy of Woodcarver Steiner  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Great Ecstasy of Woodcarver Steiner (27 st)
Tonti (Anmäl)   20/9 2017
Fin. Och slowmotion sekvenserna med popol vuhl är magiska.
Oidipussy (Anmäl)   3/3 2016
så bra längd på denna lilla dokumentär
Tabu (Anmäl)   4/7 2013
En aning tendensiöst... Ibland är Herzog dokumentärfilmens svar på Vincent Price...
kakbakarn (Anmäl)   10/2 2013
Steiner känns på många sätt vanlig och sympatisk, trots att han är världsbäst på en galen idrott. Det är en av nycklarna till att det här blir en så bra dokumentär. Hade gärna kunnat vara lite längre och gått lite mer på djupet kanske, men det är fint som det är. Vackra bilder och kul att se Herzog prata sport med samma självklara inlevelse och auktoritet som han pratar om konst eller naturen.
KimEkberg (Anmäl)   31/12 2011
jävligt spännande film som skulle kunna anklagas för att vara lite taffligt hopkommen men jag gillar det. kul att herzog är som en sporkommentator med mick i handen och mössa. steiner själv är ganska gripande när han är så rädd hela tiden, en riktg waldorffsensibel ung man som råkar befinna sig i en idrotts mest kritiska stadium.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Great Ecstasy of Woodcarver Steiner