The Great Wall

Originaltitel: The Great Wall
Regissör:Zhang Yimou
Utgivningsår:2016

Om The Great Wall:

Två europeiska legosoldater som rest till Kina för att söka efter svartkrut blir inblandade i försvaret av den kinesiska muren mot en hord av monstruösa varelser.

Titel: 47 Ronin
År: 2016
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Film nr.: 120195
Assassin's Creed

Matt Damon, Pedro Pascal, Jing Tian, Andy Lau, Willem Dafoe, Zhang Hanyu, Lu Han, Kenny Lin, Eddie Peng, Huang Xuan, Ryan Zheng, Junkai Wang, Chen Cheney, Pilou Asbæk, Numan Acar, Johnny Cicco, Vicky Yu, Liu Bing

Carlo Bernard, Tony Gilroy, Doug Miro

Action, Thriller, Äventyr, Fantasy, Mysterium

Australien, Hongkong, Kanada, Kina, USA
Filmnummer: 119690
Diskussioner om The Great Wall  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Great Wall (61 st)
Christofer (Anmäl)   14:23 1/1
Tveklöst Matt Damons sämsta insats nånsin. Ett tramsmanus på alla sätt. Fula effekter, löjliga dräkter och töntiga fiender, som hämtat ur nån gammal 90-tals-actionserie. Inget för någon över 14 år att bry sig om.
kryttan (Anmäl)   27/11 2017
Helt ok men ganska dålig cgi emellanåt, tramsiga dialoger, men som actionrulle funkar det. Dolby Atmos-spåret är stabilt men inget referensmaterial. Hygglig söndagsrulle.
syltkatt (Anmäl)   26/11 2017
riktigt, riktig dum-action.
arruba (Anmäl)   13/11 2017
Välgjord popcornrulle med tillräckligt många töntiga och överdrivna scener som får smilbanden att jobba, problemet är dock kanske att man snarare ler åt filmen än med den. Men vad gör det? Korkat och underhållande.
Galivan (Anmäl)   29/9 2017
Inte mycket handling, idén bakom det här måste ha varit cyniskt enkel - en film i modern amerikansk stil för en bred internationell publik. Handlingen verkar influerad av den kinesiska legenden bakom nyårsfirandet, men isåfall kunde man gjort nåt mer episkt, istället blev det maximalt förenklat och karaktärslöst.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Great Wall