The Great Wall

Originaltitel: The Great Wall
Regissör:Zhang Yimou
Utgivningsår:2016

Om The Great Wall:

Det tog över tusen år att bygga en tusentals mil lång mur längs den kinesiska gränsen. Vad försökte de skydda sig mot?

Titel: 47 Ronin
År: 2016
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Film nr.: 120195
Assassin's Creed

Matt Damon, Jing Tian, Willem Dafoe, Andy Lau, Pedro Pascal, Zhang Hanyu, Lu Han, Kenny Lin, Eddie Peng, Huang Xuan, Ryan Zheng, Junkai Wang, Chen Cheney, Johan Philip Asbæk, Numan Acar, Johnny Cicco, Vicky Yu, Liu Bing

Carlo Bernard, Tony Gilroy, Doug Miro

Action, Thriller, Äventyr, Fantasy, Mysterium

Australien, Hongkong, Kanada, Kina, USA
Filmnummer: 119690
Diskussioner om The Great Wall  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Great Wall (51 st)
Adoniram (Anmäl)   09:02 15/7
Datoranimering på högvarv Matt Damon på tomgång. Publiken på hemgång.
BrutusBeefcake (Anmäl)   22:34 10/7
Lättsamt och småtrevligt äventyr som hela tiden pendlar mellan vacker, fult, roligt och otroligt pinsamt. Höjdpunkterna är absolut beundransvärda medan de riktigt djupa svackorna är rejält illa. Men The Great Wall är långt ifrån så illa som jag trodde, det var ändå värt att hyra den tycker jag. Nästan en trea men det känns inte helt rätt det heller. (6+/15)
saturday_sun (Anmäl)   01:08 10/7
En tvåa är riktigt generöst för den här kalkonen.
Jockflake (Anmäl)   22:26 29/6
Ganska opolerad film, svag handling. Vissa delar är ganska spektakulära medans andra bara är usel CGI. Funkar som underhållning om man är lite uttråkad. Stark 2'a..
myslas (Anmäl)   21:52 23/6
Jag älskar Zhang Yimou men vad i all världens namn fick honom att göra det här skräpet? Han som gjort några av de snyggaste filmerna någonsin använder sig här av CGI som är så dåligt gjord att man skrattat åt det även för 20-25 år sedan. Det är så att surf-scenen i Die Another Day får upprättelse. Om det här är ert första möte med Zhang så låt det inte skrämma bort er från hans övriga filmografi som är fantastisk. Jag hoppas Zhang fick rejält med pengar för den här så han kan göra mer kvalitetsfilm istället i framtiden.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Great Wall