The Greatest Showman

Originaltitel: The Greatest Showman
Regissör:Michael Gracey
Utgivningsår:2017

Om The Greatest Showman:

Den sanna historien om P.T. Barnum, cirkusdirektören och underhållaren som bland annat värvade svenska Jenny Lind för en berömd USA-turné år 1850.

Hugh Jackman, Michelle Williams, Zac Efron, Zendaya, Rebecca Ferguson, Austyn Johnson, Cameron Seely, Keala Settle, Sam Humphrey, Yahya Abdul-Mateen II, Eric Anderson (IV), Daniel Everidge, Ellis Rubin, Skylar Dunn, Paul Sparks, Fredric Lehne

Jenny Bicks, Bill Condon

Drama, Romantik, Musikal, Biografi

Diskussioner om The Greatest Showman  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Greatest Showman (25 st)
kryttan (Anmäl)   07:29 14/8
Wow! Wow! Wow! Det här är musikal när det är som allra bäst! Älskar allt med filmen (förutom dåligt limmat skägg) När jag drar på i hemmabion fylls rummet med fräsch nyskriven musik som får varenda nerv i kroppen att vibrera. Så fantastiskt bra!
Robodan (Anmäl)   00:47 30/7
Ett par fina nummer som starka ”This is me” och filmens höjdpunkt ”Rewrite the stars”, men jag stör mig på att desom borde vara i fokus om filmen vill säga det jag tror den vill får så lite plats. Historielösheten går inte heller att ignorera, men det hade varit lättare om de verkligen lyckats göra en film med ”This is me” som huvudtema.
HerrNenne (Anmäl)   03:07 29/6
Platt och ytlig, rätt tråkig, och man känner verkligen hur den verkligen inte har mycket alls med verkligheten att göra. Den försöker inte ens. Tycker inte musiken är något speciellt. All romantisk skildring i filmen är katastrofal.
karlmats (Anmäl)   19:08 22/6
Filmen bygger på sin visuella stämning och sina musiknummer, där lever den verkligen upp och feelgood-känslan är enorm. Karaktärsutvecklingen är väl lite sådär och man verkar ha tagit sig väldigt stora friheter med Barnums egentligen person men det kan jag ha överseende med när jag blir så glad över låtarna. Zac Efron har vuxit upp och kompletterar Jackman bra. Fergusons sång må vara dubbad men det är ändå helt magiskt. Det är en ganska stark 3a det här trots att jag såg den på flygplanet, en sån här film gör sig nog bäst på så stor skärm och så bra ljud som möjligt. Men hjärnan ska nog inte vara alltför kritisk, det är känslan som räknas.
Kvalsternackan (Anmäl)   10:32 28/5
Musiken är fantastiskt, men det är oerhört förutsägbart och ganska underutvecklat berättelse.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Greatest Showman