Betyg idag: 1 152 Besökare idag: 4 208

Originaltitel: The Greatest Showman
Regissör:Michael Gracey
Utgivningsår:2017

Om The Greatest Showman:

Den sanna historien om P.T. Barnum, cirkusdirektören och underhållaren som bland annat värvade svenska Jenny Lind för en berömd USA-turné år 1850.

Hugh Jackman, Michelle Williams, Zac Efron, Zendaya, Rebecca Ferguson, Austyn Johnson, Cameron Seely, Keala Settle, Sam Humphrey, Yahya Abdul-Mateen II, Eric Anderson (IV), Daniel Everidge, Ellis Rubin, Skylar Dunn, Paul Sparks, Fredric Lehne

Jenny Bicks, Bill Condon

Drama, Romantik, Musikal, Biografi

Diskussioner om The Greatest Showman  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Greatest Showman (30 st)
supermancover (Anmäl)   03:00 10/10
Musiken är faktiskt överraskande bra! Så jävla svag plot dock. Alltså verkligen sånär som på genomskinlig. Bra skådespel, bra låtar, bra sångare men svagt manus.
Barneyk (Anmäl)   18:57 23/9
Otroligt ojämn film! Mycket av musiknummrena är riktigt bra och snyggt gjorda och musiken känns stor och rejäl och med volymen uppskruvad så sitter den riktigt ordentligt. Men, dom känslor och saker som levs ut i musiken byggs upp så fruktansvärt dåligt så det blir aldrig någon djupare känsla för mig. Det hela blir även som bäst väldigt ytligt och ointressant. Även om poängerna och så är bra i sig så har dom liksom inte byggts upp. En bra musikal använder sina musikalnummer som utlopp och explosion för saker som byggts upp, här bara är dom. Sen kan man gå inpå hur problematiskt och kasst gjort det är att bygga en film på en person som typ stod för motsatsen till vad som lyfts fram här. Det är helt enkelt för mycket som är rent av dåligt för att jag ska kunna dras med av det som ändå är riktigt bra, vilket är en del. Men nej, en ganska slät tvåa överlag men med riktigt riktigt bra toppar.
Sir_Lord (Anmäl)   13:42 25/8
Hade ut mer av den här än Tralalaland. Catchy musik. Bra scener och även om historien är egentolkad så är det ju mycket korrekt.
badpanda1606 (Anmäl)   04:09 19/8
Musiken lyfter filmen från en svag trea till en solid fyra!
Bomkia (Anmäl)   20:15 16/8
Underhållande musikal för stunden. 3a.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Greatest Showman