The Green Inferno

Originaltitel: The Green Inferno
Regissör:Eli Roth
Utgivningsår:2013

Om The Green Inferno:

En grupp studenter och miljöaktivister från New York reser till en avlägsen del av Perus djungel för att iscensätta en protestaktion. Men när de stöter på en stam med kannibaler tvingas de snart kämpa för sina liv.
Se filmen på SF Anytime

Regissör: Steven R Monroe
År: 2013
Genre: Kriminalare, Thriller, Skräck
I Spit on Your Grave 2

Lorenza Izzo, Ariel Levy, Daryl Sabara, Kirby Bliss Blanton, Magda Apanowicz, Nicolás Martínez, Aaron Burns, Ignacia Allamand, Sky Ferreira, Richard Burgi, Matías López, Ramón Llao, Antonieta Pari, Tatiana Panaifo, Percy Chumbe, Eusebio Arenas

Eli Roth, Guillermo Amoedo

Äventyr, Skräck

Chile, USA, Kanada

Recension The Green Inferno

- Stygga-Vargen sätter betyg 4 och skriver:
När det gäller film så har skräck alltid varit en av mina favoritgenrer och nu har jag precis börjat utforska kannibal-delen av denna genre på allvar även om jag nu i skrivande stund förvisso bara hunnit plöja igenom tre filmer (sju om man räknar med filmer om Hannibal Lecter, vilket jag inte gör de då de filmerna egentligen inte handlar om kannibalism) och av dessa tre har jag två storfavoriter -...

Recension av The Green Inferno - Läs hela!

Diskussioner om The Green Inferno  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Green Inferno (37 st)
Pingstpastorn (Anmäl)   15/9 2017
Den här filmen ger "grillad tjockis" en ny innebörd.
Stygga-Vargen (Anmäl)   9/9 2017
Det går ju knappast att jämföra denna rulle med Cannibal Holocaust (även om det är uppenbart att man låtit sig inspireras av den) då den är mycket bättre, men den här filmen är faktiskt ändå väldigt bra och spännande. Gillar man brutala och blodiga skräckisar så är denna klart sevärd. Jag stör mig dock lite på slutet men annars finns det inte mycket att klaga på.
amam (Anmäl)   22/7 2017
Herregud vilka osympatiska karaktärer, man hurrade nästan när nån dog. Svag tvåa.
vonadel (Anmäl)   13/4 2017
Nä, gillade inte. Ganska omgående märker man det undermåliga skådespelet. Tappar nästan sugen redan då. Det är så viktigt att de kan agera, oavsett genre. Tydligt inspirerad av Cannibal Holocaust och liknande. Om det bara är äcklad man vill bli, så visst, men vill man ha innehåll så undvik. 3/10
idd (Anmäl)   4/4 2017
Betydligt mer städad än vad genren var på 80-talet, men ändå en imponerande nytolkning!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Green Inferno