Betyg idag: 1 235 Besökare idag: 6 554

Originaltitel: The Grey
Regissör:Joe Carnahan
Utgivningsår:2011

Om The Grey:

En grupp män från en oljerigg, som överlevt en flygolycka i Alaska, kämpar mot allvarliga skador och skoningslöst väder då de endast har några dagar på sig att fly från is, snö och vargar.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Peter Kelly
År: 1978
Genre: Äventyr
Dawsonpatrullen

Liam Neeson, Frank Grillo, Dermot Mulroney, Dallas Roberts, Joe Anderson (II), Nonso Anozie, James Badge Dale, Ben Hernandez Bray, Anne Openshaw, Jacob Blair

Joe Carnahan, Ian Mackenzie Jeffers

Drama, Action, Thriller, Äventyr

Diskussioner om The Grey  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Grey (216 st)
Engravadlax (Anmäl)   00:42 24/10
Liam Neeson är väldigt bra och känns helt rätt för rollen. Övriga castingen är väl ok, men Neeson saknar motspelare av hans egen kaliber. Det är lite onödig voice-over i inledningen, men den är tack och lov inte långvarig. CG-vargarna ser väldigt CG ut, men de är snyggt stiliserade. Älskade slutet.
Murvel48 (Anmäl)   22:04 14/10
En välgjord och spännande film medlen hel del djup. Ingen slapp actionfilm, precis.
deswhip (Anmäl)   23:26 9/8
Jag brukar gilla den här typen av filmer men den är så full av ologisk icketrovärdighet så jag blir bara... confused.
Barneyk (Anmäl)   23:19 26/2
Fina naturbilder räddar tvåan. Plastsentimentaliteten funkar inte alls för mig. Flera av karaktärerna är bara jätteidioter och jag hejar på vargarna. Spänningsmomenten fungerar inte alls då dom inte alls hittar om dom ska vara realistiskt trovärdiga eller all out skräckiga utan hamnar mittemellan och blir menlösa. "Men filmen handlar om tro och att resa sig när man tror att allt hopp övergivet en". Jo, visst, men det funkade inte direkt det heller. Men en tvåa får den som sagt iaf. Men inte med mycket.
Dutch (Anmäl)   12/11 2015
En film om tro och att acceptera sitt öde.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Grey
Se filmen