The Grifters

Originaltitel: The Grifters
Regissör:Stephen Frears
Utgivningsår:1990

Om The Grifters:

När småtjuven Roy Dillon vaknar upp på sjukhuset efter en misslyckad kupp, möts hans frånskilda mor Lilly och hans flickvän Myra. Både Lilly och Myra är hänsynslösa, självsäkra och spelar i en helt annan division än Roy när det gäller svindleri... och de är alltid på jakt efter nästa offer! Nu är frågan vem som lurar vem när Roy upptäcker att han är fångad i ett spel av passion och misstänksamhet!

Titel: Deadfall
Originaltitel: Madame Bovary
Regissör: Claude Chabrol
År: 1991
Madame Bovary

Annette Bening, John Cusack, Anjelica Huston, Xander Berkeley, J T Walsh, Charles Napier, Stephen Tobolowsky, Pat Hingle, Henry Jones, Gailard Sartain, Paul Adelstein, Jeremy Piven, Michael Laskin, Eddie Jones, Gregory Sporleder, David Sinaiko

Donald E Westlake

Drama, Kriminalare, Thriller

Svindlarna

USA, Kanada
Diskussioner om The Grifters  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Grifters (32 st)
haajen (Anmäl)   30/5 2018
Såg om denna och den är snuddande nära 5an. Becksvart neo noir med en briljant Huston och ett vattentätt manus gör detta till en cynisk höjdare.
Necross (Anmäl)   2/2 2016
Mycket är bra här, men som helhet funkar det inte för högre än 2:a-betyget. Aningen för kallt, segt och tunn story,
Tonti (Anmäl)   4/10 2015
Kul skådisar och några roliga sekvenser, men det mörka drag som alltmer tar förgrunden funkar inte riktigt. Den är som bäst när den är lite mer lekfull.
Bumbi78 (Anmäl)   1/10 2014
Knappast värd att hyllas bara för att kända namn ligger bakom. Det här var smörja utan vare sig en riktig inledning eller slut. Vilka är dessa människor, varför händer vissa saker? Ett försök till modern noirkänsla kan jag se i eländet, men vad hjälper det? Tre bra skådisar som springer runt och hittar på saker utan att man egentligen vet varför.
AddeColciago (Anmäl)   24/4 2011
Skön stämning och härliga skådisar, men kanske lite tråkig i längden.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Grifters