The Handmaiden

Originaltitel: Agasshi
Regissör:Park Chan-wook
Utgivningsår:2016

Om The Handmaiden:

Under den japanska ockupationen i 1930-talets Korea anställs Sookee som tjänarinna åt den japanska arvtagerskan Hideko, som lever ett avskilt liv på en stor landsortsfastighet med sin dominante farbror. Vad Sookee döljer är att hon är en ficktjuv som rekryterats av en bedragare som utger sig för att vara en japansk greve. Meningen är att Sookee ska hjälpa honom att förföra Hideko så att han kan dra nytta av hennes rikedomar, men planen försätts i tvivel när Sookee och Hideko upptäcker oväntade känslor.

Titel: Lust, Caution
Originaltitel: Jodorowsky's Dune
Regissör: Frank Pavich
År: 2013
Jodorowsky's Dune

Kim Min-hee, Kim Tae-ri, Ha Jung-woo, Jo Jin-woong, Moon So-ri, Kim Hae-suk, Lee Dong-hwi, Lee Yong-nyeo, Yoo Min-chae, Rina Takagi, Jo Eun-hyung

Park Chan-wook, Jeong Seo-kyeong

Drama, Vuxenfilm, Romantik, Thriller, Mysterium

Ah-ga-ssi

Sydkorea
Diskussioner om The Handmaiden  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Handmaiden (36 st)
HerrNenne (Anmäl)   23:02 16/1
Jag är glad att jag inte hade läst mer om den. Överraskade mig ordentligt. Stram, vacker och fylld av känslor man faktiskt kan köpa.
PeterTheW (Anmäl)   22:37 15/1
Snyggt och välgjort som alltid när Park är i farten, dessvärre blir jag aldrig riktigt engagerad i storyn...
andmoreagain (Anmäl)   20/12 2018
Alldeles för intellektuellt för min smak, hinner ju fan inte med i svängarna!
Zebulonm (Anmäl)   30/9 2018
Riktigt bra o filmer med twist gillar vi...
Sture Stenhög (Anmäl)   16/6 2018
En snyggt strukturerad historia med ett flertal vändningar som hela tiden gör att man tvingas omvärdera det man har sett, och trots det så känns det som att allt går ihop i slutändan. Stämningsfullt och visuellt tilltalande är det också. Det är en film som man nog gör bäst i att veta så lite som möjligt om innan man ser den, för det är resan som är hela grejen, så mycket substans lämnar den nog inte efter sig när dammet väl har lagt sig
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Handmaiden