The Happening

Originaltitel: The Happening
Regissör:M Night Shyamalan
Utgivningsår:2008

Om The Happening:

En familj flyr från en naturkatastrof som i stora skalor är förödande för mänskligheten. En gymnasielärare, Elliot Moore, försöker lista ut hur man ska lösa problemet som människan har ställt till med.
Se filmen på Plejmo

Regissör: M Night Shyamalan
År: 2000
Genre: Drama, Thriller, Science Fiction, Fantasy, Mysterium
Unbreakable

Mark Wahlberg, Zooey Deschanel, John Leguizamo, Spencer Breslin, Betty Buckley, Tony Devon, Victoria Clark, Jeremy Strong, Frank Collison, Ashlyn Sanchez, Stéphane Debac, Robert Bailey Jr, Susan Moses

M Night Shyamalan

Drama, Thriller, Science Fiction

USA, Indien, Frankrike

Recension The Happening

- showoff sätter betyg 1 och skriver:
Ett enormt problem i The Happening är ett uppenbart problem. Det är inte läskigt. Enda orsaken till sin 15-årsgräns är enstaka situationer där blodet får spruta lite extra mycket. Scener som egentligen inte tillför det minsta obehag och skulle kunna strykas på förhand. Shyamalan, som tidigare alltid har varit så bra med att bygga upp spännande situationer genom enkla men framför allt snygga och smarta...

Recension av The Happening - Läs hela!

Diskussioner om The Happening  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Happening (626 st)
Christofer (Anmäl)   16/8 2018
16/8 2018 (2:a): Wow, den här har jag alltså sett två gånger tidigare. Fascinerande hur mycket intrycket har ändrats sen sist. Produktionen suger ju stenhårt. Manus, regi, klippning, ljudsättning. Allt är B-betonat till max. Wahlberg kör sitt enda minspel: ”förvånad pojke”. Zooeys med sina rådjursögon har ungefär lika mycket karisma som en sten. Skäms rejält för tidigare betyg och kommentar. 18/7 2010: Betyget kvarstår efter omtitt. Har inte så mycket att tillägga efter min första kommentar. 8/8 2008 (4): Intressant att den här blivit så himla sågad överlag. Jag måste erkänna att jag inte hade några större förväntningar. Jag kan förstå kritiken mot att man inte får veta vad som egentligen hänt, men samtidigt är ju det en del av tjusningen. Spänning finns där från början till slut, och känslan av oro för nånting helt okänt, samt maktlösheten man som människa skulle kunna känna inför naturens mysterier, får iaf mig att tänka efter. Huvudingrediensen i filmen är just att man lyckas bra med att förmedla den rätta känslan. Sedan är det också lite coolt att se folk ta livet av sig på diverse sätt. Dessutom är ju en del av filmens finess att det inte slutar med någon patriotisk sammanslagning och slutfight a' la Independence Day, utan att det är sådär skönt mystiskt.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
erosagape (Anmäl)   12/1 2017
You have been warned. Jopjo. Trots smått domedagsstämning så facinerade filmen mig, trots spegelvänd förkrympt version
Roswall (Anmäl)   29/10 2016
Det enda som är bra med filmen är att Wahlberg håller på Tottenham.
Engravadlax (Anmäl)   8/9 2016
Ja, det här var väl en av de dummare filmer jag har sett.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Happening
Se filmen