The Hateful Eight

Originaltitel: The Hateful Eight
Regissör:Quentin Tarantino
Utgivningsår:2015

Om The Hateful Eight:

Inbördeskriget är över och prisjägaren John “The Hangman” Ruth transporterar Daisy Domergue genom ett vintrigt Wyoming. Målet är den lilla staden Red Rock där Daisy ska ställas inför rätta. Längs med vägen plockar de upp två främlingar; Major Marquis Warren, tidigare soldat men nu ökänd prisjägare, och Chris Mannix, som utger sig för att vara Red Rocks nye sheriff. När en snöstorm sveper in över slätterna, bestämmer sig de fyra för att ta skydd på ett härbärge uppe i bergen. Väl där möts de inte av ägaren, utan av fyra okända ansikten. Stormen börjar vina över bergen och de åtta resenärerna börjar inse att de kanske inte kommer att kunna ta sig till Red Rock trots allt.

Titel: Django Unchained
Originaltitel: Inglourious Basterds
År: 2009
Genre: Drama, Äventyr, Krig
Inglourious Basterds

Samuel L Jackson, Kurt Russell, Jennifer Jason Leigh, Walton Goggins, Demian Bichir, Tim Roth, Michael Madsen, Bruce Dern, James Parks, Channing Tatum, Dana Gourrier, Zoë Bell, Lee Horsley, Gene Jones, Keith Jefferson, Craig Stark, Belinda Owino

Quentin Tarantino

Drama, Kriminalare, Thriller, Western, Mysterium

Recension The Hateful Eight

- AgnesPetter sätter betyg 3 och skriver:
The Hateful Eight (2015) var en besvikelse. Det verkar som om Tarantino kört fast, och nu bara går runt i cirklar. Som om han jobbar på rutin, och missar det viktigaste av allt: den där umpfh-faktorn. handling: I en tid av cowboys, ett antal år efter det amerikanska inbördeskriget, mitt i den Wyomingska vintern, söker en prisjägare och hans fånge, tillsammans med ytterligare två män, skydd för en...

Recension av The Hateful Eight - Läs hela!

Diskussioner om The Hateful Eight  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Hateful Eight (204 st)
Jannebanan (Anmäl)   18:57 6/3
Ingen kan göra våld med finess som Tarantino. Han lyckas än en gång med att använda sig av gamla fina skådespelare som vi har lärt att älska genom åren, men som inte längre får så många stora roller. Jag tänker här framför allt på Bruce Dern. Som alltid är dialogen otroligt bra och denna gång är också fotot på topp. Det jag kan känna är väl egentligen bara att storyn är för tunn för att bära en sån här film, men på något sätt lyckas Tarantino med konststycket att få tittaren att inte bry sig om det, utan att i stället låta sig fängslas av underhållningen.
Schtellan (Anmäl)   21:48 19/2
Det var en överraskande twist med pungskytten! :)
TJ (Anmäl)   19:42 26/1
Bra cjord film om ett gång som utrotar varandra. Jag fattar inte idén. Kanske för att det är "underhållande"?
labi (Anmäl)   9/7 2018
En svag fyra tack vare mästerlig dialog och lysande insatser av hela ensemblen som så när på de mindre rollerna som ex. Minnie och Judy som tar bort lite av magin. J J Leigh väl värd sin Oscarsnominering.
deswhip (Anmäl)   2/6 2018
Tarantino lägger allt krut på sina färgstarka karaktärer. Det brukar han ju göra men den gången är det väldigt många karaktärer och liksom lite "over the top". Storyn är visserligen bra men väldigt simpel. Summan av alltihop blir väldigt god underhållning men tekniskt sett inget mästerverk.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Hateful Eight
Se filmen