Betyg idag: 2 058 Besökare idag: 5 797

Originaltitel: The Hitman's Bodyguard
Regissör:Patrick Hughes
Utgivningsår:2017

Om The Hitman's Bodyguard:

Världens bästa livvakt får en ny klient, en ökänd torped. De har varit på motsatta sidor i åratal och hatar varandra. Nu måste de samarbeta och de har 24 timmar på sig att ta sig till Haag för att vittna mot en blodtörstig diktator.

Titel: Red Heat
Regissör: Richard Donner
År: 1992
Genre: Komedi, Action, Kriminalare, Thriller
Dödligt vapen 3

Ryan Reynolds, Samuel L Jackson, Gary Oldman, Salma Hayek, Elodie Yung, Joaquim de Almeida, Richard E Grant, Barry Atsma, Tine Joustra, Kirsty Mitchell, Sam Hazeldine, Michael Gor, Ori Pfeffer, Joséphine de La Baume, Alan McKenna, Georgie Glen

Tom O'Connor

Komedi, Action

Bulgarien, Kina, Nederländerna, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om The Hitman's Bodyguard  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Hitman's Bodyguard (28 st)
Barneyk (Anmäl)   22:50 17/11
Trevlig och charmig actionkomedi med actionscener som kanske inte direkt är fantastiska men som ändå känns lite mer spännande än det mesta man ser. Reynolds och Jackson har verkligen kemi och funkar väldigt bra. Det är överlag sådär "ganska bra" och småsaker som stör är relativt små, men dom finns ju där. Det är inte direkt som att jag blir engagerad i romanserna men samtidigt är dom ganska roande. Det är verkligen en 2.5a och jag vet inte om jag har sett för mycket tråkig skit på sistone som gör mig benägen att sätta en trea för lätt eller om jag överkompenserar att filmen inte är något speciellt som helhet även om den var charmig och underhållande och sätter en tvåa.
foppa99 (Anmäl)   22:39 17/11
Avskyr pretantiöst putslustig-action. Känns så förlegat
HerrNenne (Anmäl)   01:48 28/10
Ibland lyckas Jackson men framförallt Reynolds skapa lite charm men det drunknar i dussinaction. Oldman tråkar ut mig.
bryngel (Anmäl)   22:48 24/10
Kemin mellan Reynolds och Jackson ger den trean. Är fånigt förtjust i denna typ av filmer, det erkännes.
Björkman (Anmäl)   21:12 22/10
Klart godkänd actionkomedi med Samuel L. Jackson i god form (man kan inte tro att karln är nära 70 bast). Jakten i Amsterdam ger Bond-feeling och får ses som filmens höjdpunkt. Stabil trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Hitman's Bodyguard