The Hitman's Bodyguard

Originaltitel: The Hitman's Bodyguard
Regissör:Patrick Hughes
Utgivningsår:2017

Om The Hitman's Bodyguard:

Världens bästa livvakt får en ny klient, en ökänd torped. De har varit på motsatta sidor i åratal och hatar varandra. Nu måste de samarbeta och de har 24 timmar på sig att ta sig till Haag för att vittna mot en blodtörstig diktator.

Titel: Bad Company
Regissör: Paul Feig
År: 2015
Genre: Komedi, Action, Kriminalare
Spy

Ryan Reynolds, Samuel L Jackson, Gary Oldman, Salma Hayek, Elodie Yung, Joaquim de Almeida, Richard E Grant, Barry Atsma, Tine Joustra, Kirsty Mitchell, Sam Hazeldine, Michael Gor, Ori Pfeffer, Joséphine de La Baume, Alan McKenna, Georgie Glen

Tom O'Connor

Komedi, Action

Bulgarien, Kina, Nederländerna, USA
Diskussioner om The Hitman's Bodyguard  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Hitman's Bodyguard (41 st)
Murvel48 (Anmäl)   8/11 2018
Urdum film! För att vara en "komedi" (visserligen ganska humorbefriad) drivs våldet ett snäpp för långt. Men det som verkligen sänker filmen är det där typiska Samuel L Jackson-tugget som jag är ruskigt trött på vid det här laget. Dom hade gott kunnat klippa bort 20 minuter av detta.
Bumbi78 (Anmäl)   12/7 2018
Actionkomedi med betoning på action. Mer underhållande än vad jag trodde och det är full fart från start. Sam Jackson spelar typ sig själv.
Sir_Lord (Anmäl)   9/5 2018
Positiv överraskning där Sam och Ryan samspel mellan varandra funkar. Rollerna runt omkring är inte så speciella men gör inte bort sig. Bjuder på några oväntade scener som drar på smilbanden
Xeno (Anmäl)   1/4 2018
Börjar bra och lovande, får Beosnan-Bond-vibbar. Går dock till våldsamma överdrifter...
ekback (Anmäl)   11/3 2018
Skön! :) Jackson äger.