The House of Usher

Originaltitel: The House of Usher
Regissör:Hayley Cloake
Utgivningsår:2006

Om The House of Usher:

Tre år efter att hennes älskare, Rick Usher, och hennes bästa vän, Maddy Usher, plötsligt försvunnit från hennes liv utan förklaring, får Jill ett telefonsamtal med nyheter om att Maddy är död. Hennes sista önskan var att Jill skulle komma på hennes begravning. Lite motvilligt återvänder Jill till familjen Ushers hus för att gå på begravningen. Efter att ha stannat en natt i huset börjar mystiska saker att hända, och det dröjer inte länge förren Jill frå reda på de mörka hemligheter som huset döljer.

Izabella Miko, Austin Nichols, Beth Grant, Robin Kurian, Danielle McCarthy

Collin Chang

Thriller

Med i listor: Edgar Allan Poe
Diskussioner om The House of Usher  (0 diskussioner)
Kommentarer om The House of Usher (2 st)
MrDoctor (Anmäl)   20/5 2007
oooooootroligt seg!
Mat1az (Anmäl)   17/2 2007
Visst, det är en helt okej Indie rulle med märkbart snygga bilder och foto. Musiken är bra, speciellt ledmotivet till det små "spookiga" introt. Men det var nästan allt. Storyn går ganska långsamt och släpigt, möjligtvis meningen, men inte riktigt i min smak. Ibland var det nära att det skulle sluta på en trea, fast det blir en tvåa. Inte ens en blåögd blondin som springer runt i tighta trosor och tuttfräs kan ändra på den saken (Izabella Miko)