The House on Sorority Row

Originaltitel: The House on Sorority Row
Regissör:Mark Rosman
Utgivningsår:1983

Om The House on Sorority Row:

Sju tjejer som ska ta studenten bestämmer sig för att spela ett grymt spratt med den gamla kvinnan som äger det hus dom bott i under skoltiden. Skämtet går över styr och kvinnan dör. Men tjejerna bestämmer sig för att håll det hela hemligt och sänker kvinnans kropp i polen på baksidan. Men under studentfesten så börjar tjejerna att dö en efter en.

Titel: Sorority Row
Regissör: Paul Lynch
År: 1980
Genre: Drama, Romantik, Skräck, Mysterium
Prom Night

Kate McNeil, Eileen Davidson, Janis Zido, Robin Meloy, Harley Jane Kozak, Jodi Draigie, Ellen Dorsher, Lois Kelso Hunt

Mark Rosman

Thriller, Skräck

Seven Sisters, House of Evil

Med i listor: Slasher-filmer från 80-talet
Diskussioner om The House on Sorority Row  (0 diskussioner)
Kommentarer om The House on Sorority Row (22 st)
Raimo_1985 (Anmäl)   19:00 18/4
Nära tvåan men en smårolig bagatell skulle jag säga. Kan bli betygsänkning när den sjunkit in. Vilka korkade tjejer.... Men jag gillar gycklarutstyrseln och fallet i slutet!
myslas (Anmäl)   3/7 2018
Man har lyckats väldigt bra med stämningen men mordscenerna är rätt enformiga och tråkiga. Filmen rycker upp sig rejält sista 20 minuterna vilket gör att trean i betyg inte är så långt borta.
haajen (Anmäl)   16/6 2018
Den är hopplöst seg men när det börja dyka upp hallucinationer och andra märkligheter mot slutet så blir det hela betydligt mer engagerande, förstår varför filmen blivit kultförklarad.
dudson (Anmäl)   16/4 2018
Mysig och skapligt annorlunda slasher med fin musik och nice story. Tyv lite väl blodfattig. Fast cred till det originella mordvapnet. Besviken på slutet dock som kunde gjorts bra mycket bättre.
amam (Anmäl)   14/3 2016
Svag trea. Har en del faktiskt ganska snygga scener och är uppenbart välgjord men tyvärr så kan man inte direkt säga samma sak om mordscenerna vilket gör en slasher ganska försvagad.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The House on Sorority Row