The Human Centipede

Originaltitel: The Human Centipede (First Sequence)
Regissör:Tom Six
Utgivningsår:2009

Om The Human Centipede:

Den pensionerade kirurgen dr. Heiter drömmer om att skapa en mänsklig tusenfoting genom att placera människor på knä bakom varandra och operera ihop dem från mun till anus. Med hjälp av Rohypnol, skalpeller och tre offer skapar han sitt livsverk i källaren.

Titel: The Human Centipede II
Originaltitel: The Human Centipede II (Full Sequence)
Regissör: Tom Six
Regissör: Eli Roth
År: 2006
Genre: Thriller, Skräck, Mysterium
Hostel
Titel: The Human Centipede III (Final Sequence)
Originaltitel: The Human Centipede III (Final Sequence)
Regissör: Tom Six
År: 2015
Genre: Skräck
The Human Centipede III (Final Sequence)

Dieter Laser, Ashley C Williams, Ashlynn Yennie, Akihiro Kitamura, Andreas Leupold, Peter Blankenstein, Bernd Kostrau, Rene de Wit

Tom Six

Skräck

Human Centipede: First Sequence

Nederländerna, Storbritannien

Recension The Human Centipede

- Mat1az sätter betyg 2 och skriver:
I det stora hela är det här ett stolpskott på en frispark där all chans i världen fanns för en fullträff. Men istället för att bygga vidare på den minst sagt egendomliga idén så har allt runt om kring förhastats fram. Resultatet är en film utan någon direkt finess som snällt skapar sin egen "tusenfoting" med Hostel, Martyrs, Frontiere(s) och liknande alster. Det som verkligen saknas är riktigt spänning....

Recension av The Human Centipede - Läs hela!

Diskussioner om The Human Centipede  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Human Centipede (314 st)
Ghostface (Anmäl)   14:24 8/8
Svårbedömd film men filmens "skurk" är helt klart minnesvärd.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
diafragma (Anmäl)   25/6 2017
En av dom sjukare filmer jag sett!. Handlingen var bra och berörde mig på ett äckligt sätt både fysiskt och psykiskt!. Tycker filmer är värd betyget 3
jlam (Anmäl)   27/11 2016
Tvekar med betyget, främst pga ett par ageranden ovanligt puckade även för att vara i en skräckfilm (döda honom för helvete med skalpellen istället för att bara hugga i benet??), å andra sidan är det ovanligt heta tjejer med och en övertygande skurkskådis. Välproducerat i klassisk thrillerstil som fungerar. En sjuk jävel till film men det har förhoppningsvis framgått på förhand (och man har sett värre)
Megalon (Anmäl)   25/10 2016
Modern skräckklassiker! I love it!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Human Centipede