The Hummingbird Project

Originaltitel: The Hummingbird Project
Regissör:Kim Nguyen
Utgivningsår:2018

Om The Hummingbird Project:

Två börshandlande kusiner drömmer om att dra en fiberoptisk kabel mellan Kansas och New Jersey för att möjliggöra ännu snabbare handel.

Jesse Eisenberg, Alexander Skarsgård, Salma Hayek, Michael Mando, Johan Heldenbergh, Ayisha Issa, Mark Slacke, Sarah Goldberg, Frank Schorpion, Kwasi Songui, Conrad Pla, Julian Bailey, Jessica Greco, Robert Reynolds, Anna Maguire, Wyatt Bowen

Kim Nguyen

Drama, Thriller

Belgien, Kanada
Diskussioner om The Hummingbird Project  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Hummingbird Project (5 st)
Jaganatha (Anmäl)   20:47 19/7
Det ska erkännas att förväntningarna var lågt ställda på förhand och tyvärr är historien inte jätteengagerande, trots att det är lätt att hålla med om sensmoralen om hastigheten i fiberoptikkablarna som metafor för människans överdrivna girighet och rovdrift på naturen. Men Alexander Skarsgård gör här en av sina bättre komiska rollprestationer starkt i kontrast till sin image som Hollywoodhunk. Jesse Eisenberg är också ovanligt bra här när han än en gång får spela enerverande och lite obehaglig, men ändå lite god innerst inne.
canon4 (Anmäl)   12:41 6/7
Läs Flash boys av Michael Lewis, tusen gånger bättre.
Eldritch (Anmäl)   19:00 4/7
Största behållningen är Alexander skarsgård i lolfrisyr
callusis (Anmäl)   20:33 24/6
Jesse Eisenberg är lika tråkig att kolla och lyssna på som vanligt. Otroligt att han ens kan vara så framgångsrik i Hollywood. Skarsgårds frisyr får fem av fem flintskallar.
Molestaire (Anmäl)   09:16 4/2
Intressant inblick, men Jesse Eisenberg gör mer eller mindre Mark Zuckerberg-tolkningen igen. Hoppas att få se honom i en annan roll snart!