100 steg från Bombay till Paris

Originaltitel: The Hundred-Foot Journey
Regissör:Lasse Hallström
Utgivningsår:2014

Om 100 steg från Bombay till Paris:

När en färgstark familj från Indien öppnar en indisk restaurang i en liten by i södra Frankrike blir de snart ovänner med den fina Michelin-belönade restaurangen på andra sidan gatan. Och i synnerhet med dess kyliga ägare, Madame Mallory.

Baserad på romanen The Hundred-Foot Journey av Richard C. Morais från år 2010.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Christian Vincent
År: 2012
Genre: Komedi
Bon appétit!

Manish Dayal, Helen Mirren, Om Puri, Charlotte Le Bon, Amit Shah, Farzana Dua Elahe, Dillon Mitra, Aria Pandya, Michel Blanc, Clément Sibony, Vincent Elbaz, Juhi Chawla, Alban Aumard, Shuna Lemoine, Antoine Blanquefort, Malcolm Granath, Rohan Chand

Steven Knight

Drama, Komedi

Indien, Förenade Arabemiraten, USA

Recension 100 steg från Bombay till Paris

- Albion1 sätter betyg 4 och skriver:
Man kan alltid lita på att en Lasse Hallströmfilm ska vara trevlig att se. Med vacker filmkonst, bra skådespeleri och en bra story med lite sentimentalitet – är den här filmen inget undantag. "100 Steg från Bombay till Paris" har vissa gemensamma drag med hans "Chocolat" (2000) som också äger rum i en fransk by och är baserad på en bok. Filmen skildrar roliga kulturella krockar mellan Indien och...

Recension av 100 steg från Bombay till Paris - Läs hela!

Diskussioner om 100 steg från Bombay till Paris  (0 diskussioner)
Kommentarer om 100 steg från Bombay till Paris (65 st)
Arensberg (Anmäl)   23:30 16/1
asså curry nam nam fan vilket ångest orkar inget, helen mirren som fransk? så högtravande idioti, 0 verklighet, en film gjord av nån som aldrig varit i ett kök... det här är typ en parodi på sig självt. verkligen sad.
Bomkia (Anmäl)   17/11 2018
Feelgood utan några som helst överraskningar. Ta på dig en filt, gör lite varm choklad och ta det lite lugnt. 3a.
XJR (Anmäl)   6/11 2017
Filmen började bra, men sedan nån stans i mitten, drog Lasse iväg i egna äventyr, och lämnade (den lysande och fängslande) boken. Det lades till saker som inte förde historien framåt, och tappades bort intressanta karaktärer. Varför, Lasse? Det är mycket synd, för filmen hade varit så mycket bättre om han hållit sig till boken, nu missar man huvudkaraktärens kämpande för sin egen restaurang i Paris. Nu kom filmen mer att handla om den truliga och mysiga pappan, istället för huvudkaraktären. En 3:a kan jag dock ger filmen. En svag 3:a.
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
Pingstpastorn (Anmäl)   27/9 2017
Nu tror jag att klockorna inte bara stannade utan även började gå baklänges.......
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 100 steg från Bombay till Paris
Se filmen