100 steg från Bombay till Paris

Originaltitel: The Hundred-Foot Journey
Regissör:Lasse Hallström
Utgivningsår:2014

Om 100 steg från Bombay till Paris:

När en färgstark familj från Indien öppnar en indisk restaurang i en liten by i södra Frankrike blir de snart ovänner med den fina Michelin-belönade restaurangen på andra sidan gatan. Och i synnerhet med dess kyliga ägare, Madame Mallory.

Baserad på romanen The Hundred-Foot Journey av Richard C. Morais från år 2010.
Se filmen på Plejmo

År: 2013
The Lunchbox
Titel: Bränd
Originaltitel: Burnt
Regissör: John Wells (II)
År: 2015
Bränd

Manish Dayal, Helen Mirren, Om Puri, Charlotte Le Bon, Amit Shah, Farzana Dua Elahe, Dillon Mitra, Aria Pandya, Michel Blanc, Clément Sibony, Vincent Elbaz, Juhi Chawla, Alban Aumard, Shuna Lemoine, Antoine Blanquefort, Malcolm Granath, Rohan Chand

Steven Knight

Drama, Komedi

Indien, Förenade Arabemiraten, USA

Recension 100 steg från Bombay till Paris

- Albion1 sätter betyg 4 och skriver:
Man kan alltid lita på att en Lasse Hallströmfilm ska vara trevlig att se. Med vacker filmkonst, bra skådespeleri och en bra story med lite sentimentalitet – är den här filmen inget undantag. "100 Steg från Bombay till Paris" har vissa gemensamma drag med hans "Chocolat" (2000) som också äger rum i en fransk by och är baserad på en bok. Filmen skildrar roliga kulturella krockar mellan Indien och...

Recension av 100 steg från Bombay till Paris - Läs hela!

Diskussioner om 100 steg från Bombay till Paris  (0 diskussioner)
Kommentarer om 100 steg från Bombay till Paris (68 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   03:00 29/3
Den här filmen gör inga grova fel, men det är väldigt tillrättalagt, konstruerat och oinspirerat. Lasse Hallström gör väl sådana här filmer på ren rutin, och jag kan ändå förstå att de går hem hos rätt publik. Tyvärr kan jag inte räkna mig dit. Mycket halvtaskig humor baserad på kulturella stereotyper blir det, och Helen Mirrens karaktärsutveckling köper jag inte alls. Hela historien känns dessutom slarvigt strukturerad. Den puttrar dock förbi lite harmlöst sådär, men ironiskt nog liknar den mest en filmisk motsvarighet till en fryspizza
yrkeschaufföre (Anmäl)   13:38 27/2
Feelgood som saknar den lilla uppförsbacken som brukar finnas, funkar bra som tidsfördriv.
Lasersword (Anmäl)   00:33 19/2
Lasse Hallström levererar ännu en mysig feel good-film med en bra story och bra rollprestationer. Lite störande bara att de inte kunde ha franska skådespelare till franska rollkaraktärer, trots att Helen Mirren som vanligt är bra.
Arensberg (Anmäl)   23:30 16/1
asså curry nam nam fan vilket ångest orkar inget, helen mirren som fransk? så högtravande idioti, 0 verklighet, en film gjord av nån som aldrig varit i ett kök... det här är typ en parodi på sig självt. verkligen sad.
Bomkia (Anmäl)   17/11 2018
Feelgood utan några som helst överraskningar. Ta på dig en filt, gör lite varm choklad och ta det lite lugnt. 3a.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till 100 steg från Bombay till Paris
Se filmen