Seeking Justice

Originaltitel: Seeking Justice
Regissör:Roger Donaldson
Utgivningsår:2011

Om Seeking Justice:

High school-läraren Nick Gerard drabbas av en personlig tragedi när hans fru faller offer för ett grymt brott. Han kan inte glömma och inte heller förlåta. I ren desperation tar han hjälp av ett kriminellt gäng för att finna förövarna och hämnas på det enda språk de förstår.

Titel: Den inre cirkeln
Regissör: Jim Sheridan
År: 2011
Genre: Drama, Thriller, Mysterium
Dream House

Nicolas Cage, January Jones, Guy Pearce, Jennifer Carpenter, Harold Perrineau, Xander Berkeley, Joe Chrest, Irone Singleton

Robert Tannen, Todd Hickey

Drama, Action, Thriller

Diskussioner om Seeking Justice  (0 diskussioner)
Kommentarer om Seeking Justice (72 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   1/8 2017
Den här var ju väldigt bra.
Olof_Gronlund (Anmäl)   21/10 2016
Klichéaktig, och allt var så väldigt väntat. En man mot världen, ganska trött på denna typen av filmer. Ett manus man själv hade kunnat skriva ihop. Den innehöll lite spänning i alla fall, men allting var så klickeaktigt, allt från slutet och ja allt. Typisk film som är så lågbudget att man bara har råd med en riktigt känd skådespelare, filmerna blir oftast därefter.
dafreakish (Anmäl)   10/7 2016
Cage har de senaste åren i stort sett bara varit med i skräp. Så även om den här filmen knappast är ett mästerverk så är det i alla fall inte det värsta han satt sin prägel på. Intensiteten är hög rakt igenom och Cage är Cage, på gott eller ont. Slutscenen, likt en del svarta hål till logiska luckor, hade man dock kunnat klara sig utan.
Rele (Anmäl)   16/5 2016
En film med spänning och våld. Storyn var inte så genomtänkt. Manuset var inte så bra heller. Jag ger en tvåa.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Seeking Justice