Maktens män

Originaltitel: The Ides of March
Regissör:George Clooney
Utgivningsår:2011

Om Maktens män:

Mike Morris är en av två män som har en chans att vinna posten som demokraternas presidentkandidat. Den som vinner i Ohio är klar att tävla mot republikanerna om platsen i Vita huset. För att vinna verkar allt vara tillåtet. Kampanjen för Morris styrs av kampanjledaren Paul. För den andra kandidaten jobbar Tom Duffy och mitt emellan de båda sidorna finns medierna med journalisten Ida i spetsen. Morris presstalesman, Stephen, står i centrum och faller offer för det politiska maktspelet bakom kulisserna, liksom för förrädiska manipulationer och lockelser.

Titel: Game Change
Originaltitel: Charlie Wilson's War
Regissör: Mike Nichols
År: 2007
Charlie Wilson's War

Ryan Gosling, George Clooney, Philip Seymour Hoffman, Paul Giamatti, Evan Rachel Wood, Marisa Tomei, Jeffrey Wright, Max Minghella, Jennifer Ehle, Gregory Itzin, Michael Mantell

George Clooney, Grant Heslov, Beau Willimon

Drama

Diskussioner om Maktens män  (0 diskussioner)
Kommentarer om Maktens män (154 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
NoWireHangers (Anmäl)   9/11 2016
Helt okej men inte mycket mer. Inte så bra som jag trott. 3-
lekke (Anmäl)   24/10 2016
Vill gilla - och det finns en del snygga saker i den, t.ex. Gosling med regnstänkt bilrutefönster - men på något sätt känns det som om något saknas, en tredje akt kanske, för det känns som filmen tar slut lite för snabbt. Och på sin väg till målet blir berättelsen och scenresolutioner också oväntat förutsägbara. Nåväl, likväl en klart godkänd 2:a.
Jamesa (Anmäl)   30/4 2016
Ok. Bra skådisar,men oengagerande, bl a för ett ooriginellt manus - inget nytt där,gammal skåpmat - och ointressanta karaktärer som man inte direkt ligger sömnlös för. Slutscenen var dock talande och bäst.
Barneyk (Anmäl)   12/10 2015
Väldigt bra film med både väntade och oväntade vändningar. Det jag saknar är någon att sympatisera med filmen igenom. Den skildrar saker och ting väldigt bra men det saknas en motpol att engagera sig i mot all korruption, falskhet och idioti. Stark trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Maktens män
Se filmen