The Immortal Voyage of Captain Drake

Originaltitel: The Immortal Voyage of Captain Drake
Regissör:David Flores
Utgivningsår:2009

Om The Immortal Voyage of Captain Drake:

Året är 1592. Sir Francis Drake, "drottningens pirat", och hans spanske ärkerival kapten Don Sandovate, träffar en syrisk sultan och tävlar om nya upptäcksmål.

Adrian Paul, Temuera Morrison, Wes Ramsey, Daniel Kash, Nick Harvey, Sofia Pernas

Rafael Jordan

Äventyr, Science Fiction

Diskussioner om The Immortal Voyage of Captain Drake  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Immortal Voyage of Captain Drake (4 st)
yrkeschaufföre (Anmäl)   7/12 2012
Mycket äventyr per minut men inte lika mycket regi, spänning och trovärdighet.
Waldo Trumbull (Anmäl)   26/11 2012
Mer eller mindre ett klassiskt matinéäventyr, fast inte ett särskilt bra sådant. Skådespelarprestationerna varierar från kraftigt överspel till fullständigt talanglöst och ju mindre som blir sagt om specialeffekterna desto bättre. Men en viss charm besitter den ändå och den skulle mycket väl kunnat bli bra, om lite mer tid och pengar lagts ner på manuset och regin, samt kanske lite bättre skådisar. Den enda som gör ett passabelt jobb är egentligen Morrison, men det säger inte så mycket här.
arvidsollenby (Anmäl)   29/4 2012
En billig kostymfilm, men inte helt utan charm.
Grillo (Anmäl)   19/4 2012
Fattigmanspiratäventyr med horribel cgi. Kändes 20 år äldre än den var...