The Impossible

Regissör:JA Bayona
Utgivningsår:2012
Antal betyg:2076 betyg

Om The Impossible:

Maria, Henry och deras tre söner är på semester i det tropiska Thailand. När familjen njuter av solen vid poolen slits paradiset i bitar av den enorma våg som drar med sig allt i dess väg och splittrar familjen. Baserad på en sann historia om en av de tusentals familjer som drabbades av den ofattbara katastrofen 2004.
Se filmen på CDON

Regissör: John Erick Dowdle
År: 2015
Genre: Action, Thriller
No Escape

Naomi Watts, Ewan McGregor, Tom Holland (III), Samuel Joslin, Oaklee Pendergast, Marta Etura, Sönke Möhring, Geraldine Chaplin, Ploy Jindachote, Jomjaoi Sae-Limh, Johan Sundberg, La-Orng Thongruang, Tor Klathaley, Douglas Johansson, Nicola Harrison

Sergio G Sánchez

Drama, Thriller

Spanien, USA

Recension The Impossible

- dirtypoison sätter betyg 3 och skriver:
Det är en film som följer en viss familj under tsunamikatastrofen '04. Det jag frågade mig själv innan jag såg den var varför denna film gjordes? Visst, det är en spännande story om hur en familj överlever en katastrof som påverkade tusentals människor världen över. Men varför dra upp detta nu? Vi får följa Ewan McGregor och hans fru Naomi Watts med deras tre söner. Första akten innan tsunamin...

Recension av The Impossible - Läs hela!

Diskussioner om The Impossible  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Impossible (144 st)
annchen81 (Anmäl)   14:46 9/3
Ibland är det skönt att sätta på en film att gråta till. Och det får man göra med den här!
Starkbröl (Anmäl)   00:06 2/3
Svårt att få sådan här film att inte bli känsloporr. Det kanske inte går. Eller så vill man inte. Men känsloporr blir det iallafall, och utdragen sådan.
VincentMalloy (Anmäl)   18:14 26/1
Tårar vid 3 tillfällen. Fy fan vad man lider när man ser vågen komma in. Stark film.
OdinBerg (Anmäl)   11/12 2016
Stark, effektiv men man drar ut på vissa delar något mycket.
RustyFilm (Anmäl)   8/12 2016
Bilderna i början när tsunamin vräker in är otroliga och helvetiska. Återföreningsberättelsen som följer efter dessa bilder handlar inte om specialeffekter utan om känslor och empati. Filmens handling cirkulerar kring en välbesutten trebarnsfamilj (men att katastrofen hade över 200000 dödsoffer vet vi ju och det får vi inte glömma). Det som berättas är en sann historia från Kao Lak julen 2004. Skådespeleriet är bra, det känns inte som sanningen blir förvanskad.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Impossible