The Impossible

Regissör:JA Bayona
Utgivningsår:2012
Antal betyg:1987 betyg

Om The Impossible:

Maria, Henry och deras tre söner är på semester i det tropiska Thailand. När familjen njuter av solen vid poolen slits paradiset i bitar av den enorma våg som drar med sig allt i dess väg och splittrar familjen. Baserad på en sann historia om en av de tusentals familjer som drabbades av den ofattbara katastrofen 2004.
Se filmen på CDON

Regissör: Roar Uthaug
År: 2015
Genre: Drama, Action, Thriller
Vågen

Naomi Watts, Ewan McGregor, Tom Holland (III), Samuel Joslin, Oaklee Pendergast, Marta Etura, Sönke Möhring, Geraldine Chaplin, Ploy Jindachote, Jomjaoi Sae-Limh, Johan Sundberg, La-Orng Thongruang, Tor Klathaley, Douglas Johansson, Nicola Harrison

Sergio G Sánchez

Drama, Thriller

Spanien, USA

Recension The Impossible

- dirtypoison sätter betyg 3 och skriver:
Det är en film som följer en viss familj under tsunamikatastrofen '04. Det jag frågade mig själv innan jag såg den var varför denna film gjordes? Visst, det är en spännande story om hur en familj överlever en katastrof som påverkade tusentals människor världen över. Men varför dra upp detta nu? Vi får följa Ewan McGregor och hans fru Naomi Watts med deras tre söner. Första akten innan tsunamin...

Recension av The Impossible - Läs hela!

Diskussioner om The Impossible  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Impossible (135 st)
annihilat0r (Anmäl)   15:14 8/5
Jag rekommenderar "Lo imposible" till personer som söker sorg. Denna film definierar nämligen begreppet sorg.
Gordyal (Anmäl)   21:15 5/2
En film med tre ansikten. Enormt storslagna och starka katastrofscener, följs av ett intressant och gripande drama, och avslutas med smet och stråkar. De första två "delarna" är skitbra. Specialeffekterna är grymma och den unge Tom Holland enormt imponerande. Det är medryckande, paniskt, spännande, berörande, skrämmande, fascinerande och kaotiskt. Sedan blir det full turbo på sirapsstråkarna och jag kräks lite i munnen. Det är kanske för mycket begärt att filmen ska hålla hela vägen. (9-/15)
Krille80 (Anmäl)   31/12 2015
Jag gillar och uppskattar verkligen "In your face"-presentationen av den stora tragedin som var Tsunamin 2004. På något sätt känns det skönt att få hemskheterna slängda i ansiktet och få följa med karaktärerna i deras emotionella resa genom hopp och förtvivlan. Det är dock inte en perfekt film på något sätt för samtidigt känns det hela lite för Hollywood med ett regiarbete som känns överarbetat. Naomi Watts och Ewan McGregor är dock alltid ett nöje att se på vita duken. 3+
labi (Anmäl)   27/11 2015
Bra skådisar, men lite klyschigt manus.
Tatty (Anmäl)   23/6 2015
Riktig bra och spännande film. Så sorgligt till och med. Blev tårögd genom halva filmen. Även på slutet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Impossible