Betyg idag: 1 045 Besökare idag: 6 520

Regissör:JA Bayona
Utgivningsår:2012
Antal betyg:2027 betyg

Om The Impossible:

Maria, Henry och deras tre söner är på semester i det tropiska Thailand. När familjen njuter av solen vid poolen slits paradiset i bitar av den enorma våg som drar med sig allt i dess väg och splittrar familjen. Baserad på en sann historia om en av de tusentals familjer som drabbades av den ofattbara katastrofen 2004.
Se filmen på CDON

Regissör: Roar Uthaug
År: 2015
Genre: Drama, Action, Thriller
Vågen

Naomi Watts, Ewan McGregor, Tom Holland (III), Samuel Joslin, Oaklee Pendergast, Marta Etura, Sönke Möhring, Geraldine Chaplin, Ploy Jindachote, Jomjaoi Sae-Limh, Johan Sundberg, La-Orng Thongruang, Tor Klathaley, Douglas Johansson, Nicola Harrison

Sergio G Sánchez

Drama, Thriller

Spanien, USA

Recension The Impossible

- dirtypoison sätter betyg 3 och skriver:
Det är en film som följer en viss familj under tsunamikatastrofen '04. Det jag frågade mig själv innan jag såg den var varför denna film gjordes? Visst, det är en spännande story om hur en familj överlever en katastrof som påverkade tusentals människor världen över. Men varför dra upp detta nu? Vi får följa Ewan McGregor och hans fru Naomi Watts med deras tre söner. Första akten innan tsunamin...

Recension av The Impossible - Läs hela!

Diskussioner om The Impossible  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Impossible (139 st)
Kayuzuzu (Anmäl)   00:15 25/11
Snygg och rörande! Fantastisk sann historia!
Stygga-Vargen (Anmäl)   13:53 21/11
En av de bättre filmerna som gjorts på senare år.
Sarakin76 (Anmäl)   19:47 18/11
Riktig bra film som gjorde vondt å se på. Synd bare med de amerikanske politiske korrekthetene som ødelegger litt. +4.
Starlette (Anmäl)   01:40 5/11
Nja. Den börjar bra, lugnt, och man undrar vad somska häda härnäst. Så kommer katastrofen. Det är efter den som jag tyckerden blir lite långtråkig. Det är ett evigt väntande på något. Trots att jag är en känslig person blir jag aldrig riktigt berörd. Det känns som att den försöker för mycket, men det är bara yta. De ville bara få med vågorna och så mycket snyftande som möjligt, och det kommer man inte långt med, och ja, dåkänns den alltför lång. Skådisarna ärför bra för denna taffliga produktion. Idén kunde genomförts bättre.
annihilat0r (Anmäl)   15:14 8/5
Jag rekommenderar "Lo imposible" till personer som söker sorg. Denna film definierar nämligen begreppet sorg.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Impossible