The Incredible Hulk

Originaltitel: The Incredible Hulk
Regissör:Louis Leterrier
Utgivningsår:2008

Om The Incredible Hulk:

Bruce Banner lever i skuggorna och söker överallt i världen efter ett botemedel mot sitt tillstånd. Men krigshetsarna som gör allt för att kunna utnyttja hans omänskliga krafter ger honom ingen ro, inte heller får han chansen att vara med kvinnan han älskar, Betty Ross. Den gode doktorn blir förföljd av The Abomination, en mardrömslik varelse av rent adrenalin och aggression vars krafter kan mätas med Hulks egna.
Se filmen på Headweb

Regissör: Kenneth Branagh
År: 2011
Genre: Action, Äventyr, Fantasy
Thor

Edward Norton, Liv Tyler, Tim Roth, William Hurt, Tim Blake Nelson, Ty Burrell, Christina Cabot, Peter Mensah, Lou Ferrigno, Paul Soles, Débora Nascimento

Zak Penn

Action, Science Fiction, Fantasy

Recension The Incredible Hulk

- Cowbell sätter betyg 3 och skriver:
Jag är en stor fan av Ang Lees nu fem år gamla Hulk-filmatisering. Skådespelarna övertygade, produktionen kändes både påkostad och proffsig och handlingen var inte bara djup och ganska svår utan även relativt lågmäld och framförd med en riktigt vacker serietidningsestetik. Dessa artsy-fartsy-fasoner gick dock inte riktigt hem hos gemene man, och även om den drog in sina kostnader världen över med ganska...

Recension av The Incredible Hulk - Läs hela!

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om The Incredible Hulk  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Incredible Hulk (449 st)
vonadel (Anmäl)   00:17 21/4
Omtitt i 4K. Vill minnas att jag tyckte den var helt ok när jag såg den första gången. Kände väl ungefär det samma denna gång. Gillar Norton, men kanske att han var lite felcastad i just detta fall. Inte så ofta man tänkte på att det var 4K. 6/10
myslas (Anmäl)   21:38 4/4
Ok, jag älskar Hulken mer än någon annan superhjälte men jag kan inte fortsätta försvara det här som en bra film. Första halvan är rätt bra men sedan blir det bara för dumt.
karlmats (Anmäl)   29/10 2018
Jag hade tydligen missat en film i MCU, men Hulk har väl aldrig varit nån favoritkaraktär så det kanske har sin förklaring. Edward Norton däremot brukar jag alltid gilla och han brukar också välja bra filmer så lite nyfiken var jag ändå på att se hur denna tidiga MCU-film skulle stå sig mot mer omnämnda senare filmer i serien. Med facit i hand kan man väl säga att det var ganska mycket Hulk över det här, generisk superhjältefilm där Norton inte lyckas glänsa så som han kan göra. Liv Tylers trovärdighet som avancerad forskare för tankarna till Denise Richards insats som atomforskare i The World is not Enough och hon får nog finna sig i att vara Arwen ett bra tag framöver helt enkelt. Det är inte dåligt och vissa delar är t.o.m. ganska bra, men det sticker heller inte ut från mängden och med så mycket superhjältar att förkovra sig i så finns det väl ingen direkt anledning att välja just den här. Dessutom tycker jag nog att Ang Lees version var bättre så det här blir en 2a utan större tvekan.
bnw (Anmäl)   3/8 2018
Synd att Abominations design är så förbannat ful.
Rai (Anmäl)   11/3 2018
Nja, har så svårt för superhjälte filmer...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Incredible Hulk
Se filmen