The Island

Originaltitel: The Island
Regissör:Michael Bay
Utgivningsår:2005

Om The Island:

Lincoln Six Echo är en av de lyckliga få som överlevt "den stora katastrofen". Han bor i ett isolerat, sterilt och välövervakat byggnadskomplex med andra överlevare. Han hoppas att han ska bli en av de lyckliga vinnarna som ska få lämna komplexet och flytta ut till "Ön", det enda okontaminerade området på jorden.

Titel: In Time
Regissör: Gil Kenan
År: 2008
Genre: Familjefilm, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
City of Ember

Ewan McGregor, Scarlett Johansson, Djimon Hounsou, Steve Buscemi, Sean Bean, Michael Clarke Duncan, Ethan Phillips, Brian Stepanek, Kim Coates

Caspian Tredwell-Owen, Alex Kurtzman, Roberto Orci

Drama, Action, Thriller, Science Fiction

Recension The Island

- Pebosjan sätter betyg 3 och skriver:
Som vanligt när Michael Bay släpper en ny film så innebär det en massiv blandning av explosioner, drama, originalitet samt överdrift. Jag, som den fart-älskare jag är, brukar älska allt den brunbrända Los Angeles regissören tar fram. Men inför "The Island" har jag för första gången varit lite skeptisk. Till en början när jag såg rollistan var jag helt övertygad att Bay skulle kunna göra ännu en blockbuster-hit...

Recension av The Island - Läs hela!

Med i listor: Tenderhooligans biljaktsorgie
Diskussioner om The Island  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Island (877 st)
karlmats (Anmäl)   23:28 17/4
Bays sista 4a som ryker här. Faktum är att han inte ens fick behålla en 3a när jag sett om alla filmerna som jag en gång i tiden tyckte var så häftiga att han belönades med ett snitt som var få förunnade. Här hade jag ändå minnet av en snygg sci-fi-rulle som var något annat än de hjärndöda explosionsdrivna filmerna jag på senare tid kommit att inse är Bays signum. I början är det ju också så, dialogen må vara halvdan och de sterila miljöerna känns mer plastiga än futuristiska, men det är ändå ganska underhållande att se McGregor och Scarlett mysa runt i sin okunskap. Sen brakar Bayhelvetet löst med flashiga bilar, attackhelikoptrar, explosioner och allmän intellektuell antimateria. I slutändan undrar man varför Bay ens bemödade sig om att göra första delen så pass lång som han gjorde, egentligen hade det ju räckt med fem minuter för att kunna använda skiten i en trailer och sen bomba på med samma grejer som han uppenbarligen egentligen vill göra. Buscemi och Ned Starks karaktär känns väldigt Michael Bayiga också även om det så klart är kul att se dessa skådisar. Det blir en svag 2a till slut, hjärnan måste ändå säga ifrån.
Hanness (Anmäl)   15/8 2018
Hyffsad
dudson (Anmäl)   8/2 2018
Trälig film där det är ett tröttsamt springande&jagande i nån flummig hitec värld. Det som lyser lite till filmens fördel är sköningen Buscemi och Sean Bean som trovärdig onding.
Filmfantast86 (Anmäl)   17/10 2017
Zarquon (Anmäl)   24/9 2017
För lång och (håll i hatten, inte varje dag jag kommer med denna kritik) onödigt mycket action. Även om en del actionscener är rätt bra, så blir det som att klämma i sig ett halvtkilo godis på en gång, och det behövs ju verkligen inte sprängas en hel stad för att berätta den här berättelsen. Men visst. Inte usel, okej att se en gång.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Island