The Island of Dr. Moreau

Originaltitel: The Island of Dr. Moreau
Regissör:John Frankenheimer
Utgivningsår:1996

Om The Island of Dr. Moreau:

Den sadistiska genforskaren Moreau bor på en enslig ö. Hans hemska experiment resulterar i skräckinjagande varelser som är både djur och människa. För att hålla de vettskrämda öborna i styr anställer han den skeppsbrutne Douglas. Först verkar allt fungera men så gör varelserna uppror mot Moreau som alltid plågat och förtryckt dem. Nu möter Moreau en annan sida av de varelser han skapat - den mordiska.

Titel: Island of Lost Souls
Regissör: Ralph Bakshi
År: 1992
Genre: Komedi, Action, Fantasy, Mysterium
Cool World

David Thewlis, Fairuza Balk, Ron Perlman, Marlon Brando, Val Kilmer, Marco Hofschneider, Temuera Morrison, William Hootkins, Daniel Rigney, Nelson de la Rosa, Peter Elliott (II), Mark Dacascos

Ron Hutchinson

Action, Thriller, Skräck, Science Fiction

Med i listor: H.G. Wells
Diskussioner om The Island of Dr. Moreau  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Island of Dr. Moreau (123 st)
Hammerheart (Anmäl)   2/8 2018
Se dokumentären om filminspelningen istället.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Jaganatha (Anmäl)   15/5 2017
Den här filmen har bara komiska kvaliteter och egentligen inga andra. Kilmer och Brando agerade primadonnor och skapade dålig stämning under inspelningen. Världens minste man fick sin roll utvidgad på bekostnad av andra karaktärer på Brandos begäran, men gjorde det filmen bättre? Det är synd att det blev så mycket lyteskomik av en film som ju bygger på en rätt allvarligt menad science fiction-roman skriven av H G Wells. "Platt fall, Batman" har man lust att säga till den träige, men självbelåtne Val Kilmer.
Stygga-Vargen (Anmäl)   8/10 2016
Under tonåren tyckte jag det här var en ganska bra film. Har dock inte sett den sen dess så vad jag skulle tycka om den nu är en annan femma.
Astrojacob (Anmäl)   10/8 2016
Rifftrax räddar denna katastrof till en svag Tvåa. Såg mest för min Brando-stats.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Island of Dr. Moreau