Betyg idag: 1 318 Besökare idag: 6 626

Originaltitel: The Jane Austen Book Club
Regissör:Robin Swicord
Utgivningsår:2007

Om The Jane Austen Book Club:

En bokklubb startas för att diskutera Jane Austens verk. De sex medlemmarna märker snart att deras förhållanden, både gamla och nya, mer och mer framstår som 2000-talets version av Austens romaner.
Se filmen på Viaplay

Genre: Drama, Komedi, Romantik
A Lot Like Love
Titel: Definitely, Maybe
Originaltitel: Definitely, Maybe
Regissör: Adam Brooks (I)
År: 2008
Definitely, Maybe

Kathy Baker, Maria Bello, Emily Blunt, Amy Brenneman, Hugh Dancy, Maggie Grace, Lynn Redgrave, Jimmy Smits, Marc Blucas, Kevin Zegers, Gwendoline Yeo, Parisa Fitz-Henley, Myndy Crist, Nancy Travis, Miguel Nájera

Robin Swicord

Drama, Komedi, Romantik

Recension The Jane Austen Book Club

- vicky_42 sätter betyg 3 och skriver:
Jag vill börja med att erkänna att jag inte sett alla filmatiseringar av Jane Austens böcker, än mindre läst alla hennes böcker, men jag tycker mig ändå ha en känsla för hennes romaner, och detta räcker mer än väl för att njuta av denna film. Filmen då? Filmen handlar om fem kvinnor och en man som startar en bokklubb “All-Austen-All-The-Time”. Vi börjar på en begravning för Jocelyns...

Recension av The Jane Austen Book Club - Läs hela!

Diskussioner om The Jane Austen Book Club  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Jane Austen Book Club (86 st)
Krille80 (Anmäl)   16/1 2015
Sevärda och kompetenta kvinnliga skådespelare i denna romantiska film med Jane Austens böcker som den röda tråden. Då jag uppskattar skådespelarna Emily Blunt och Maria Bello, inte har något emot romantiska filmer och gärna ser filmatiseringar av Jane Austens böcker så fungerade denna film för mig. Filmen erbjuder dock inget extra så en 3:a i betyg är perfekt.
SofiaMikaela (Anmäl)   1/4 2013
Jag skulle säkert ha uppskattat filmen mer om jag var mer bekant med Jane Austens böcker, hur temat i böckerna hänger ihop med karaktärerna i filmen och så vidare. Filmen kändes ganska ointressant och jag faller aldrig riktigt för nån av karaktärerna.
Teolinda (Anmäl)   26/11 2012
Ganska seg. Älskar Jane Austens böcker för att de har så sköna människor och skön humor. Detta är verkligen osköna personer och inte minsta gnutta humor. Dessutom tycker jag det misslyckas med parallellerna till böckerna.
funkisvilla (Anmäl)   13/10 2012
Väldigt ocharmiga rollfigurer (med undantag för Hughs karaktär).
yrkeschaufföre (Anmäl)   11/10 2012
Inte alls min typ av film, jag hade spelat in den och skulle bara kolla på början men kunde inte bryta trots den sena timmen. Tyvärr var väl slutet lite hastigt ihop slängt. En stark trea iallafall.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Jane Austen Book Club
Se filmen
Entertainity AB © 2000-2016 Om Filmtipset Kontakt Medhjälpare Länkar Hjälp Regler & Villkor