The Kentucky Fried Movie

Originaltitel: The Kentucky Fried Movie
Regissör:John Landis
Utgivningsår:1977

Om The Kentucky Fried Movie:

En massa sjuka sketcher ihopklippta till en långfilm. Parodi på reklamfilmer, nyhetsinslag, kung fu-film, sleaze-film och mycket mer.

Titel: Pang i rutan
Originaltitel: The Underground Comedy Movie
Regissör: Vince Offer
År: 1999
The Underground Comedy Movie

Marilyn Joi, Saul Kahan, David Zucker, Ingrid Wang, Evan C Kim, Bong Soo Han, Nancy Steen, Barry Dennen, Tara Strohmeier, Agneta Eckemyr, Jeff Maxwell, George Lazenby, Henry Gibson, Lenka Novak, Betsy Genson, Nancy Mann, Uschi Digard, Sharon Kaugh

Jerry Zucker, Jim Abrahams, David Zucker

Komedi

Diskussioner om The Kentucky Fried Movie  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Kentucky Fried Movie (53 st)
yrkeschaufföre (Anmäl)   12/4 2016
Jag har sett den förr, gav den en etta och fick nu för mig att det kanske var lite väl elakt... men det var ju snarare snällt. Jag försöker komma på någonting som är roligt men det är några korta ögonblick som är lite komiska men det räcker inte för att motivera att sitta igenom den här!
Krille80 (Anmäl)   17/1 2015
Jag har länge tänkt se denna sketchkomedi. Gillar man sketchkomedi och humor som påminner om den från Airplane!-filmerna eller Den Nakna Pistolen-filmerna så är chansen större att man också kan uppskatta detta. Nu når dock inte denna film upp till tidigare nämnda och underhållande filmerna. Sketcherna är väldigt varierande i kvalitè och bäst är de korta sketcherna. Sämst var "Fistful of Yen". Filmens speltid på 80 minuter flöt dock på snabbt och jag skrattade gott vid flera tillfällen. 3-
Johan_G (Anmäl)   31/7 2014
Ojämn, En amerikansk version av Monty python tycker jag. Så istället för en massa knasigt tecknat, så inför dem bröst och sex-skämt, i den Amerikanska andan. Trött som skammen under Bruce lee parodin, så hade svårt att hänga med där under en 5min period. Fick dock känslan av att det jag missade, inte var så viktigt ändå. Roligt vid en del ställen, men kanske inte så bra som betygen på dvd-fodralet sa att den skulle vara. Men det var väldigt blandat vad det var för parodier så, någon av sketcherna faller säkert in i någons smak. Stark 2+/Svag 3. Den var för upp-hypad.
mr_magi (Anmäl)   10/5 2014
En sanslöst dålig komedi. Skrattade vid ett(!) tillfälle. Då i sympati.
JanneN (Anmäl)   11/2 2014
På DVD omslaget stod det: "En komedi från idioterna som prackade på oss 'Titta vi flyger' och 'Den nakna pistolen!'". Jag håller med.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Kentucky Fried Movie