The Killer Reserved Nine Seats

Originaltitel: L'Assassino ha riservato nove poltrone
Regissör:Giuseppe Bennati
Utgivningsår:1974

Om The Killer Reserved Nine Seats:

Ett sällskap bestående av 9 personer, ska tillbringa en kväll i en gammal teater. En av de kvinnliga deltagarna spelar upp en scen som avslutas med att hon ska ta sitt liv med en kniv, men teater-kniven visar sig vara utbytt mot en riktig kniv. De övriga deltagarna börjar nu spekulera i vem som är den skyldige. Dessutom så visar det sig att någon har låst alla utgångar. En efter en, så börjar nu deltagarna dödas av en mystisk maskerad man.

Howard Ross, Janet Agren, Chris Avram, Lucretia Love, Andrea Scotti, Paola Senatore, Tonino Guerra, Rosanna Schiaffino, Eva Czemerys, Gaetano Russo, Eduardo Filipone

Giuseppe Bennati, Paolo Levi

Thriller, Skräck, Mysterium

Italien
Med i listor: Giallo
Diskussioner om The Killer Reserved Nine Seats  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Killer Reserved Nine Seats (8 st)
niebaotan (Anmäl)   7/12 2015
En grupp overklassmanniskor som beter sig som svin och sjalviska as gentemot varandra ar ju underhallande pa film bara det. Att de ocksa blir mordade gor det sjalvfallet battre. Lite naket, en snygg Janet Agren och nagra smatt kreativa mordscener hojer den ytterligare. Tyvarr ar storyn ganska rorig och det trampas mycket vatten innan saker borjar handa. Mycket av dialogen (framst i teatersalongen) kanns overflodig och aldrig smart. I slutandan ett hyffsat verk med brister och kvaliteer. 2+ i betyg.
dudson (Anmäl)   15/12 2014
Gillade den sköna stämningen i teatern och den krypande skräcken dom inblandade känner. Och förövrigt riktigt dekadenta människor i överklassen där ingen går säker. Mördaren får åxå plus poäng för sin otäcka utstyrsel samt olika mord utföranden.
Sangraal (Anmäl)   5/9 2014
Bra giallo där den ena är mer förvirrad/korkad och förrädisk än den andra i det dekadenta överklassällskapet som stängs inne i teatern. Intrigen tätnar allt eftersom och för mig blev det i alla fall aldrig tråkigt (som vissa här verkar ha tyckt att det blev). Spänningen och stämningen är på topp. Paola Senatores underbara knarkdans och ett gäng småfiffiga mord säkrar 4:an.
idd (Anmäl)   26/12 2013
Ingen höjdargiallo men den har sina stunder.. Alla e otrogna mot alla å storyn e både platt å rörig på samma gång!
BrutusBeefcake (Anmäl)   18/6 2013
Denna var inte särskilt bra alls alltså, men den glimrade dock till ett antal gånger, dock för lite för att kunna ge den en godkänd tvåa. Så det blir en stark etta.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Killer Reserved Nine Seats