The Killing of a Sacred Deer

Originaltitel: The Killing of a Sacred Deer
Regissör:Giorgos Lanthimos
Utgivningsår:2017

Om The Killing of a Sacred Deer:

Den framgångsrike kirurgen Steven tycks ha allt, inte minst sin älskade familj som består av sofistikerade Anna, deras tonårsdotter Kim och lite yngre sonen Bob. Men han är samtidigt bäste vän med sextonårige Martin som hälsar på Steven på sjukhuset, dyker upp i hans hem och bjuder hem honom till middag med sin ensamstående mamma. Martin har uppenbart någon hållhake på sin framgångsrike vän, och verkar kunna utgöra ett hot mot hela Stevens familj.

Titel: Mother!
Regissör: Darren Aronofsky
År: 2010
Genre: Drama, Thriller, Mysterium
Black Swan

Colin Farrell, Nicole Kidman, Barry Keoghan, Raffey Cassidy, Sunny Suljic, Alicia Silverstone, Bill Camp

Giorgos Lanthimos, Efthymis Filippou

Drama, Thriller, Skräck, Mysterium

Irland, Storbritannien, USA
Diskussioner om The Killing of a Sacred Deer  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Killing of a Sacred Deer (44 st)
Arensberg (Anmäl)   23:43 16/7
bra men lite trött på att den är så lång men ändå lämnar narrativa luckor... och noll efterspel. impad men... skulle behövt gå ändå in i kaklet, hade varit en klassiker om den gjorts för 50 år sen, kanske tom bara 10 år sen... idag... är konkurrensen hårdare, den blir en parentes, tyvärr.
Bumbi78 (Anmäl)   07:37 1/7
Blev positivt överraskad då jag på förhand förpassat den som pretentiös smörja. Obehagligt med en underliggande kolsvart humor. Karaktärerna var jag förbannad på, men av rätt orsaker - så filmen blev ej lidande. Udda, kall film.
lucius (Anmäl)   16:47 30/5
Mycket är bra. Filmen förenar i sina bästa stunder Stanley Kubrick och Michael Haneke. Tyvärr känner jag att jag börjar trötttna lite på Lanthimos anti-expressiva regi i kombination med absurdistisk dialog. Hade detta varit den första film av honom som jag betygsatte tror jag därför att jag hade gett ett högre betyg.
TheHorrorfan (Anmäl)   20:22 28/2
Precis så som jag förväntade mig. Otroligt seg, och handlingen är helt meningslös. Skådespeleriet är något bland det stelaste jag någonsin har varit med om, och deras monotona röster provocerar en. Tjejen som sjunger konstant är bedrövlig, framförallt när hon ger sig på ”Ellie Goulding”. Riktigt dåligt. Glad över att jag missade den på bio.
92axha10 (Anmäl)   20:05 27/2
Grekisk tragedi berättad i modern tid. En man som ställs inför ett omöjligt moraliskt beslut. Dilemmat är skinnkrypande men med en hel del torr humor.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Killing of a Sacred Deer