The Killing of a Sacred Deer

Originaltitel: The Killing of a Sacred Deer
Regissör:Giorgos Lanthimos
Utgivningsår:2017

Om The Killing of a Sacred Deer:

Den framgångsrike kirurgen Steven tycks ha allt, inte minst sin älskade familj som består av sofistikerade Anna, deras tonårsdotter Kim och lite yngre sonen Bob. Men han är samtidigt bäste vän med sextonårige Martin som hälsar på Steven på sjukhuset, dyker upp i hans hem och bjuder hem honom till middag med sin ensamstående mamma. Martin har uppenbart någon hållhake på sin framgångsrike vän, och verkar kunna utgöra ett hot mot hela Stevens familj.

Titel: The Lobster
Regissör: Ari Aster
År: 2018
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Mysterium
Hereditary

Colin Farrell, Nicole Kidman, Barry Keoghan, Raffey Cassidy, Sunny Suljic, Alicia Silverstone, Bill Camp

Giorgos Lanthimos, Efthymis Filippou

Drama, Thriller, Skräck, Mysterium

Irland, Storbritannien, USA
Diskussioner om The Killing of a Sacred Deer  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Killing of a Sacred Deer (41 st)
TheHorrorfan (Anmäl)   20:22 28/2
Precis så som jag förväntade mig. Otroligt seg, och handlingen är helt meningslös. Skådespeleriet är något bland det stelaste jag någonsin har varit med om, och deras monotona röster provocerar en. Tjejen som sjunger konstant är bedrövlig, framförallt när hon ger sig på ”Ellie Goulding”. Riktigt dåligt. Glad över att jag missade den på bio.
92axha10 (Anmäl)   20:05 27/2
Grekisk tragedi berättad i modern tid. En man som ställs inför ett omöjligt moraliskt beslut. Dilemmat är skinnkrypande men med en hel del torr humor.
PeterTheW (Anmäl)   15:28 22/1
Det här är ju typ omöjligt att betygsätta. Krypande, obehagligt, så annorlunda och samtidigt så ologiskt. Mästerverk eller pretentiöst skräp, den gränsen är ofta väldigt smal och Lanthimos dansar bugg på den.
Johjt (Anmäl)   21:37 12/1
UNDVIK DENNA. Så sjuk och helt ologisk, oerhört seg och slutet gör en bara mer upprörd, herregud vilken skit.
pungsnigel (Anmäl)   23:46 11/1
Något av de mest värdelösa överspelade skit ja någonsin slösat tid på. Skulle aldrig rekommendera någon att se denna skitfilm
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Killing of a Sacred Deer