The Kingdom

Originaltitel: The Kingdom
Regissör:Peter Berg
Utgivningsår:2007

Om The Kingdom:

Efter en våldsam terroristattack i Saudiarabien, med många civila amerikaner döda och likaså en FBI-agent, beslutar sig FBI att skicka en grupp på fyra agenter för att ta reda på vem som ligger bakom attentatet. Specialagent Ronald Fleury leder jakten på de skyldiga tillsammans med kollegorna Janet Mayes, Grant Sykes och Adam Leavitt vid sin sida. De har endast fem dagar på sig och får hjälp av den lokale polisen Faris Al Ghazi som blivit tillsagd att hjälpa dem med utredningen.

Titel: Body of Lies
Regissör: Gavin Hood
År: 2007
Genre: Drama, Thriller, Krig
Utlämnad

Jamie Foxx, Jennifer Garner, Jason Bateman, Chris Cooper, Andrew Astor, Jeremy Piven, Minka Kelly, Brooke Langton, Kyle Chandler, Amy Hunter, Ashraf Barhom, Ali Suliman, Richard Jenkins

Matthew Michael Carnahan

Drama, Thriller

USA, Tyskland

Recension The Kingdom

- sethgecko sätter betyg 2 och skriver:
Mina förväntningar på The Kingdom var inte särskilt högt ställda: En film, regisserad av Peter Berg (en man som ligger bakom filmer som Very Bad Things och Welcome To The Jungle), som handlar om USAs intressen i Saudiarabien och dessutom i någon slags ”vi ska hitta terrorister”-whodunnit deckarstil. Nåväl. Filmen handlar alltså om ett terroristdåd i ett gated community i Saudiarabien där amerikaner...

Recension av The Kingdom - Läs hela!

Diskussioner om The Kingdom  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Kingdom (330 st)
origC-J (Anmäl)   13/2 2018
Dryga amerikaner i fokus i en film som verkar försöka visa hur dåliga araber är på att bekämpa terrorism. Har en del ljuspunkter, men som helhet en film som kunde blivit väldigt intressant, nu bara knappt godkänt.
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
J. Voorhees (Anmäl)   12/6 2017
En mycket bra film som levererar ursnygga scener, realistisk handling och har många bra skådiespelare som gör det mycket bra....
therion82 (Anmäl)   10/4 2017
Oseriös jargong. Mer klassisk actionrulle än verklighetstrogen skildring. Bra action.
Gigi1943 (Anmäl)   16/1 2015
Somnade ...