The Last Song

Originaltitel: The Last Song
Regissör:Julie Anne Robinson
Utgivningsår:2010

Om The Last Song:

Sjuttonåriga Veronica "Ronnie" Millers liv vändes upp och ned när hennes föräldrar skilde sig och hennes pappa flyttade från New York City till Tybee Island, Georgia. Tre år senare är hon arg och fjärmar sig från sina föräldrar. Ronnies far, en före detta konsertpianist och lärare, lever ett lugnt liv i badorten, helt uppslukad av att skapa ett verk för en lokal kyrkoförsamling. Filmen är baserad på en roman av Nicholas Sparks.
Se filmen på Netflix

Originaltitel: The Lucky One
Regissör: Scott Hicks
År: 2012
The Lucky One

Miley Cyrus, Greg Kinnear, Bobby Coleman, Liam Hemsworth, Carly Chaikin, Kelly Preston, Kate Vernon, Nick Searcy, Hallock Beals, Nick Lashaway, Adam Barnett, Melissa Ordway, Carrie Malabre, Michael Jamorski, Stephanie Leigh Schlund, Rhoda Griffis

Nicholas Sparks, Jeff Van Wie

Drama

Med i listor: Nicholas Sparks
Diskussioner om The Last Song  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Last Song (92 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
HerrNenne (Anmäl)   21/7 2017
Klyschor staplade på varandra, men speciellt första halvan är faktiskt rätt trevlig. Andra halvan blir allting friterat i smör, och det svaga manuset som tittat fram då och då slår ut i full blom. Kommer just nu inte på någon lika uselt skriven karaktär som pojken, och skådespelarinsatsen räddar knappast upp det heller.
nannopanno (Anmäl)   2/4 2016
Gripande men lite dåliga skådisar
annchen81 (Anmäl)   27/10 2015
Lite töntig och jag stör mig på Mileys läppar. Men det är bra skådespel, gripande historia och mycket att gråta till. Fin!
ulpe01 (Anmäl)   6/10 2015
Efter The longest ride kände jag mig modig och gav mig på ännu en Nicholas Sparks-film. Klyschigt och förutsägbart, så mer än en tvåa blir det inte. Men visst är det lite sött.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Last Song