The Lazarus Papers

Originaltitel: The Lazarus Papers
Regissör:Jeremiah Hundley, Daniel Zirilli
Utgivningsår:2010

Om The Lazarus Papers:

Lonny Smith, en ung man med en resväska full med pengar som kan falla ner död vilket ögonblick som helst söker efter kärleken med varje döende andetag, även om han måste betala för det.

Titel: The Doom Generation
Originaltitel: The Doom Generation
Regissör: Gregg Araki
År: 1995
Genre: Drama, Komedi, Action, Kriminalare, Thriller, Roadmovie
The Doom Generation

Danny Trejo, Gary Daniels, Tommy 'Tiny' Lister, Bai Ling, Johnny Lee, Krystal Vee, Damon Whitaker

Jeremiah Hundley

Drama, Action, Science Fiction

The Mercenary

Diskussioner om The Lazarus Papers  (0 diskussioner)
Kommentarer om The Lazarus Papers (7 st)
Gordyal (Anmäl)   30/7 2014
Tjosan! Den oefterliknelige Gary Daniels spelar tidernas elakaste bov - bara en sådan sak (allra bäst är när i han i filmens början sparkar ner en av sina egna soldater för att denne inte är tillräckligt effektiv med att skjuta flyende kvinnor och barn i ryggen) - i en kompromisslös och snurrig action-rökare. Lägg sedan till Danny Trejo (Fan, han måste vara tidernas sämsta skådis! Han är ju ascool i diverse biroller där han mest ser ut under några minuter, men när han ska börja agera så är han faktiskt sämst av de sämsta. Och det är ju kul.) som odödlig shaman som titt som tätt springer omkring i något slags limbo som ser ut som Teletubbies-landet, Bai Ling som elak bordellmamma/pappa och 1250-favoriten Tommy 'Tiny' Lister som minst lika elak torsk. Hela denna soppa håller för det mesta ett skyhögt tempo, samtidigt som de parallella historierna liksom är i osynk med varandra. Mitt i allt detta försöker de klämma in lite knarkprositutionsmisärdrama, vilket givetvis (och turligt nog) är dömt att misslyckas. En och annan smart tvist bjuds vi faktiskt på, men samtliga dessa slarvas och/eller snurras bort. Jag är inte riktigt säker på huruvida det är bra eller dåligt för filmen. (8+/15)
Waldo Trumbull (Anmäl)   19/2 2014
Rörigt, ologiskt, oengagerande och på intet sätt bra. Dåliga skådespelarinsatser, ett uselt manus, ett taskigt foto och ännu sämre klippning sänker den här filmen som en sten.
menschenfeind (Anmäl)   1/2 2013
Hade varit mycket trevligare om den varit gjord femton år tidigare, digitalkamerorna och det bitvis skakiga fotot förstör en hel del tyvärr.
jonbo (Anmäl)   19/11 2011
Förhållandevis bra produktion men storyn blir bara mer och mer obegriplig och efter ett tag sitter man o tittar utan att se.
Robkiller (Anmäl)   14/7 2011
Väldigt konstig handling... regi och klippning är under all kritik, det blir väldigt hackigt och rörigt... musiken som spelar mest hela tiden är rätt jobbig... skådespelarna är rätt usla, särskilt Gary Daniels... seg och tråkig, men gick i alla fall att se klart på... även om det inte säger så mycket.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till The Lazarus Papers