Betyg idag: 1 686 Besökare idag: 6 810

Originaltitel: The Lego Batman Movie
Regissör:Chris McKay
Utgivningsår:2017

Om Lego Batman:

Det är stora förändringar på gång i Gotham och om han vill rädda staden från att bli övertagen av Jokern måste han nog sluta med den ensamma-hjälten-grejen och lära sig samarbete. Och kanske, men bara kanske, kan han lära sig att slappna av lite ibland.

Titel: Lego-filmen
Originaltitel: The Lego Movie
Regissör: Phil Lord, Chris Miller (II)
År: 2014
Regissör: Joel Schumacher
År: 1997
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Fantasy
Batman och Robin

Will Arnett (röst), Michael Cera (röst), Rosario Dawson (röst), Ralph Fiennes (röst), Zach Galifianakis (röst), Jenny Slate (röst), Jason Mantzoukas (röst), Conan O'Brien (röst), Doug Benson (röst), Billy Dee Williams (röst), Zoë Kravitz (röst)

Seth Grahame-Smith, Chris McKenna, Erik Sommers, Jared Stern, John Whittington

Komedi, Animerad, Familjefilm, Action, Äventyr, Fantasy

Danmark, USA
Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Lego Batman  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lego Batman (32 st)
RunRiot (Anmäl)   14:16 21/2
Det här är ju helt genialt! Filmen är proppfylld med nördiga referenser och asgarven haglar tätt. Sista halvan är dock inte riktigt lika vass som början och min pojkvän, som inte är särskilt insatt i Batman, hade svårt att hänga med i vissa av skämten, vilket gör den lite svårare. Jag älskade den dock. Will Arnett är helt klockren som Batman.
fabbe86 (Anmäl)   16:02 6/2
Världens fetaste reklamfilm? Väldigt rolig stundtals, Batman är fantastisk på sina ställen. Väl over the top ibland men varvar det ändå fint med stillsamma och känslomässiga delar. Blev sugen på att se The Lego Movie!
Sture Stenhög (Anmäl)   20:46 21/1
Helt okej. Dock är det väl mer en Batman-film än en Lego-film, vilket förtar poängen lite. Men den är fortfarande ganska rolig och fyndig, och att man faktiskt har lite kul med superhjälte-temat var väl ändå på tiden. Till en början tyckte jag därför att det här var ganska bra underhållning, men det blir tyvärr repetitivt efterhand och man börjar snart kunna skämten. Grejen med Batman och Jokern blir dessutom lite löjlig, och det kaosartade berättande hade jag problem med redan i första filmen. Stark tvåa
Christofer (Anmäl)   22:12 19/1
Humorn från förra filmen fanns ju med även här och det blev en hel del skratt, speciellt i början. Däremot blev det lite för mycket av vissa saker mot slutet och upplösningen kändes inte helt klockren tycker jag. Oavsett så är det underhållande för det mesta och fyran känns motiverad.
dafreakish (Anmäl)   18:30 13/1
Utan "djupet" i den första filmen men med samma galna tempo och amfetaminsprutande humor. Arnett drar ner många skratt som Batman och tempot är så högt att man bortser från det aningen platta manuset om värdet i familj och relationer.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lego Batman