Betyg idag: 1 587 Besökare idag: 5 807

Originaltitel: The Lego Batman Movie
Regissör:Chris McKay
Utgivningsår:2017

Om Lego Batman:

Det är stora förändringar på gång i Gotham och om han vill rädda staden från att bli övertagen av Jokern måste han nog sluta med den ensamma-hjälten-grejen och lära sig samarbete. Och kanske, men bara kanske, kan han lära sig att slappna av lite ibland.

Titel: Lego-filmen
Originaltitel: The Lego Movie
Regissör: Phil Lord, Chris Miller (II)
År: 2014
Regissör: Peter Yates
År: 1972
Genre: Komedi, Kriminalare
Fyra smarta bovar

Will Arnett (röst), Michael Cera (röst), Rosario Dawson (röst), Ralph Fiennes (röst), Zach Galifianakis (röst), Jenny Slate (röst), Jason Mantzoukas (röst), Conan O'Brien (röst), Doug Benson (röst), Billy Dee Williams (röst), Zoë Kravitz (röst)

Seth Grahame-Smith, Chris McKenna, Erik Sommers, Jared Stern, John Whittington

Komedi, Animerad, Familjefilm, Action, Äventyr, Fantasy

Danmark, USA
Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Lego Batman  (0 diskussioner)
Kommentarer om Lego Batman (24 st)
Cisco (Anmäl)   12:17 29/10
Rolig men lite för mkt vuxen skönt för att 5-åringen ska uppskatta allt. Dock inte i närheten lika rolig som lego the movie eller ninjago the movie.
jingoo (Anmäl)   21:34 7/10
Underhållande till en början men blir snabbt ganska platt och går på autopilot. Ok underhållning men några dagar senare är den glömd.
Solidus (Anmäl)   12:30 9/9
De första 10-15 minuterna är fantastiska, men sedan blir det snabbt tröttsamt. Speltiden är alldeles för lång och det är förvånar mig att filmen har krävt 5 manusförfattare för att kommen på en ganska enkel historia som pendlar mellan att vara en reklam- och hyllningsfilm. Det jag uppskattar mest är de kärleksfylla hyllningarna till Batman från 1960-talet samt att man har slängt in både de kända och de okända skurkarna, som t.ex. Eggman. Det jag inte uppskattar lika mycket är samtliga bovar porträtteras som hjärndöda underhuggare till Jokern. Jag vet att detta må upplevas som petitess för er andra, men Catwoman, Scarecrow, Bane med flera är självständiga individer med sin egen agenda mot Batman. Här är de bara ett ytligt skal med enstaka replik. Vidare är jag allergisk till att använda sig av andra karaktärer från filmer som inte har något med Batman att göra. Jag älskar Gremlins, Bruce the shark, Sauron och Kong, men dem hör inte hemma i den här filmen. Det känns som mer desperat raggande mot sin publik. Jag ska inte förneka att filmen får mig att skratta, men nu i efterhand lämnar den en bitter eftersmak. Batman förtjänar bättre än detta.
Greystalker (Anmäl)   00:54 6/9
Otroligt rolig!
Sovande_mannen (Anmäl)   10:28 29/7
För att vara lego film var den hyfsad. Fatta inget av filmen dock.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Lego Batman
Se filmen